Jag gillar inte hur skk styrs, eller rättare sagt, det passar inte mig. Jag stöttar gärna bra uppfödare anslutna till skk eller inte.det går att driva bra avel där med, men inte för mig som inte kan hålla truten.OK nu måste du som tydligen kan detta.
Du avlar fram blandisar efter vad som går att sälja - men prioriterar inte utseendet. VAD prioriterar du? HUR säkerställer du att föräldradjuren har de egenskaperna (för du använder och stöttar väl inte den usla SKK-aveln)? HUR följer du upp att valparna har de egenskaper som du avlar på?
Dina djur finns inte i några register - hur vet dina valpköpare att du inte klämmer två kullar om året ur dina tikar innan de kasseras?
Jag tar reda på den info som finns. Skk har för lite info på de raser jag vill ha. Fullmakt till vetdata. Umgås med hunden. Träffa föräldrar eller syskon. Bra veterinär. Dna test.
Har lite olika mål beroende på tik beroende på temperament och exteriör. Välbalanserade oskälligga hundar som är glada och friska.
Jag hoppas köparna av sig. Klipper gratis första året. Har ju bara 1 kull förra året blir 2 i år så jag hoppas jag lär känna bebisarna väl.
Detta funkar för mig.