Skitungar och roliga kommentarer! ;)

Pettsson

Trådstartare
Ja, dessa små rara skitungar :love: Ibland är de verkligen finurliga, eller bara vansinnigt roliga i sina uttalanden.

Grabben skulle nattas häromkvällen och hade sovit hos farmor och farfar ett par nätter i stugan. Lite övertrötthet ledde till en fruktansvärd längtan efter farmor och pojken skriker och gråter i sin förkrosselse.
Farmor hade dessutom planer för kommande dag, vilket jag förklarade när han ville åka dit morgonen efter.

- "Jag SKA åka till farmor imorgon!"
- "Nej, det kan du inte göra, farmor är upptagen och vi skulle ju på stranden imorgon." (Ler lite matt....)
- "Vad är det du säger, farmor är päänsjonääär och har inte ett skit ansvar"

:D:D:D:D

Vad har era barn kläckt ur sig på sistone?

Sv: Skitungar och roliga kommentarer! ;)

Oj... ser nu att det ser ut som han är ett bortskämt monster :D

Haha! Det här kan ju bli en rolig tråd att läsa;)

Men min lille 2åring har sagt massa roliga saker, ska bara försöka minnas....

"Mamma, när jag blir större DÅ kan jag laga mat på din spis. Och när du blir liten, då kan du få låna min!" kläcktes efter ett littet tags funderande om varför han inte fick röra i soppan som kokade på spisen.

"Morfar" stryker morfars huvud, "du har inget hår"
"Neeej" svarar morfar lite sakta.
"Men du kan köpa" blir det enkla och slutgiltiga svaret från den lille :grin:

"Mormor, du får inte lyfta mig! Du är för gammal och får ont i ryggen!" de snappar upp snabbt, har tydligen hört att min mamma har diskbrock.

Mormor och morfar var barnvakter, trollungen kommer på att han vill ut och cykla. När de väl är ute frågar han morfar:
"Har du pengar med?"
"Ja" morfar ser lite brydd ut.
"Bra då går vi och köper glass!" glatt cyklar han till affären med en skrattsjuk morfar efter...

Efter en middagsbjudning hos farmor och farfar, farfar har ätit upp maten på tallriken varvid trollet frågar:
"Har du ätit klart? Ja, då kan du få gå ifrån bordet och leka."
(Tillägg: har alldrig sagt detta till honom själv så måste vara dagis som anammat metoden här...)

Ganska roligt med de små :laugh: Kommer mycket roligt ur dem!

Hahahaha :rofl:

Att de är, de kan verkligen få till det ibland :D

Min kompis jänta, då 4 år, kom också upp med en liten rolig grej som verkligen visar vad de lär sig om det "nya samhället".

Det blåste starka vindar en dag, storm i princip, vilket ju va väldigt facinerande. Dagen efter sitter familjen och äter frukost varpå tösen tittar ut och ser att träden står stilla.

- "Men pappa! Åk genast och köp nya batterier, träden har slut!"

En rolig sak som hände idag faktiskt, skrattade både länge och väl. Vi va på stranden och badade, vi två, flickan ovan, hennes mamma och två till barn. Ett av dessa barn är en kille lika gammal som sambons lille herre så de fann varann direkt.
De blev tysta så jag tittade upp och ser dem ligga sida vid sida på en varsin handduk. Tittar lite mer noga, och vad ser jag? Grabbarna ligger och läser Biltema! :D :rofl: Inga serietidningar här inte :D
Det roligaste var att de verkligen var engagerade och kommenterade produkter, priser osv :D

Jag satt barnvakt under några timmar på kvällen åt en kompis 3-åriga dotter -Medans jag blandar kvällsvällingen i köket hör jag hur hon ligger i sin säng och småpratar när hon plötsligt ropar "Lägg på mig täcket för helvete" :eek:

//Linda

Ojoj, stora ord från liten mun :D

Har faktiskt 2 kommentarer jag tycker är störtsköna. Dessa är inte från min son utan personerna som stått för kommentarerna är lika gamla som mig, deras mor berättade detta för mig när vi var ute och åkte vagn bakom hennes häst några dagar innan jag fick Theo. Hoppas verkligen att hon har överseende med att jag skriver detta här men jag tycker bara att som var SÅ bra...

Dottern kommer vandrandes med en linjal och frågar vist sin mor "Mamma, hur många kilometer väger den här termometern..."

Ena sonen har precis börjat lära sig det här med bokstäver och att ord består av dessa. Ställer därför en knepig fråga till sin kära mor
"Mamma, kan du säga ett djur som börjar på M och slutar på A"
Hans mor funderar en stund men svarar tillslut
"Nej"
Varpå sonen svarar
"Jo Igelkotte"

Maken frågade våran dotter Tyra 2 år igår;
-Vems är bollen? Pappas svarar hon.
-Vems är bilen? Pappas svara hon.
-Vem är bäst? Tyla !! :D

KL

Kom på en till, från en kompis dotter. Hon och en kompis satt och lekte i sandlådan när hon ber kompisen att riva sitt sandslott.
- Nej det vill jag inte, sa kompisen.
- Jo, det vill du, sa jäntan. För jag kan bli din mamma om du inte är snäll.

:rofl:

KL

Jag har jobbat i affär, i kassan.
Kommer en mamma med 2 barn, ca 4 o 6, som vill ha glass :) Mamman svarar att det regnar ju ute (regnig sommardag) varpå äldsta dottern svarar "ja, då smälter inte glassen lika fort" :D

Sen min lillasyster ca 3/4år
vi var o badade och det blåste endel så det var lite vågor, lillasyster står i vattenbrynet och sätter upp handflatan mot vattnet och ropar "stopp, stopp, stanna, stanna" hon tyckte det var lite småläskiogt med vågorna :D

var barnvakt åt kompisens tre små, 6, 4 å 3 år gamla.

killen, 6 år viskar till mellansystern när hon går till köket för att dricka vatten:
nej, nej, nej, du behöver inte dricka vatten. när vi är här får vi ju dricka vad vi vill!!!!!

jag har aldrig sagt så och dom får bara vatten av mig när dom är törstiga. så jag vet inte vart han har fått för sig det där riktigt. :D

Denna kommentaren höre min sambos kompis för ett tag sen från sin dotter.

Pappa, kan du ligga på mammas rygg så att vi kan få en bebis på riktigt, idag eller imorgon, Felicia 5år.

haha, barn kan vara så söta!!

Kan berätta när jag var i stallet och min kompis hade med sina 2 döttrar på 3 och 6 år.
Vi satt och kollade på hästarna som blev ridna i paddocken då
den äldsta ville lyssna på musik på mobilen.
Mamman- nej, då får du gå upp till bilen och lyssna!
6åringen- men neeeej, varför?
3-åringen- men det är för att hästarna inte ska börja dansa, fattar du väl?!

KL

Min son på 3½ är en mycket vis pojk, och tydligen ett barn i tiden

Vi var på en "stadsfest" förra helgen, stod och tittade på lite djur.
Kom till hönorna, i första buren ligger en höna med massa kycklingar. I nästa bur ligger det en ensam höna och då utbrister Jason
- Dens barn är hos sin pappa!

:love:

Men min lille 2åring har sagt massa roliga saker, ska bara försöka minnas....

Mormor och morfar var barnvakter, trollungen kommer på att han vill ut och cykla. När de väl är ute frågar han morfar:
"Har du pengar med?"
"Ja" morfar ser lite brydd ut.
"Bra då går vi och köper glass!" glatt cyklar han till affären med en skrattsjuk morfar efter...

Cyklar din 2 åring :eek: det kan väl inte stämma?

Ojoj, stora ord från liten mun :D

Har faktiskt 2 kommentarer jag tycker är störtsköna. Dessa är inte från min son utan personerna som stått för kommentarerna är lika gamla som mig, deras mor berättade detta för mig när vi var ute och åkte vagn bakom hennes häst några dagar innan jag fick Theo. Hoppas verkligen att hon har överseende med att jag skriver detta här men jag tycker bara att som var SÅ bra...

Dottern kommer vandrandes med en linjal och frågar vist sin mor "Mamma, hur många kilometer väger den här termometern..."

Ena sonen har precis börjat lära sig det här med bokstäver och att ord består av dessa. Ställer därför en knepig fråga till sin kära mor
"Mamma, kan du säga ett djur som börjar på M och slutar på A"
Hans mor funderar en stund men svarar tillslut
"Nej"
Varpå sonen svarar
"Jo Igelkotte"

Den sista berättelsen på påminner mig om vad min son sa för ca 1 år sedan (han var då 6 år, och precis lärt sig att stava).

Vi lekte "Gissa djuret", då man ger ledtrådar om vilket djur man tittar på i Djurboken.

Sonen: "Det här djuret är orange och svart, och klättrar i träd och börjar på R".
Jag "Hm, organge och svart och börjar på R, Råtta?" "Ren?" "Nej, jag kan inte!"
Sonen (med självklarhet i rösten): "RANGOTANGO!"

(Nej, jag kunde inte hålla mig för skratt :o )

Sonen på 8 år står och tittar på min stora benjaminfikus som jag ansat och ser en avklippt gren och utbrister "detta är ett allvarligt brott mot allemansrätten, man får INTE bryta av grenar" :rofl:

Cyklar din 2 åring :eek: det kan väl inte stämma?

Varför skulle inte det stämma? Det gör min 2-åring också. :)

Roliga kommentarer från min 4-åring:

"mamma, hur roligt skulle du tycka att det var om jag var stor och du var mitt barn, och jag alltid sa nej till allt du ville göra? Va, hur kul skulle det vara tror du?"

"Ludde (våran valp) är ju helt värdelös! Han har pinnar i buren. Jag förstår inte...."
(appropå att vi hade sagt att han man bara får leka med pinnar ute)

Senast ändrad:

Vår grabb säger tokroliga saker hela tiden :D

Igår berättade jag att mamman till hans kompisar heter Kitty,
lillen blir tyst en stund..
-Heter hon bara Kitty?
-Ja.
- Jag tror nog att du luras, hon heter ju Hello Kitty
:D
Vi var ute på gräsmattan med några grannar,
och lillen envisades med att ha ena handen innanför kalsongerna.
Jag bad honom ta bort handen därifrån,
"Men jag kollar ju bara så att den mår bra!!!"
sagt med arg röst.
:bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst
  • Muskelbristning

Omröstningar