Skitiga hundar...någon mer??

K

KK1980

Jag hatar den här månaden då det är lerigt och skitit och blä:mad:
Vi har en långhårig collie och två strävhåriga jack russel...dom ser ut som monster när dom kommer in:devil:
Vi duschar hundar varje dag...Linus & Ludde (jack russels) dom har täcken på det när det blir kallt så det är bara tassarna men Basse ser ju ut som en gris;):eek:

Någon mer med skitiga hundar??:d

Sv: Skitiga hundar...någon mer??

Jepp.. känns meningslöst å städa hemma.. har en schäfer och en finsk lapphund.. lapphunden får med sig otroligt mkt småpinnar och skit.. grus under fötterna känns ju inte ovanligt :angel:

Jag har en kortbent ras som givetvis ska hoppa omkring i gräs och lövhögar, och även om han inte gör det alltid så har hans mage en viss benägenhet att bli blöt.

Hunden/pälsen är tack och lov "självrengörande", så det brukar räcka med att torka av underredet ordentligt när man kommer in.

o ja, mina cockrar ser ut som sandhögar hela hösten... dessutom fastnar det både löv och pinnar lite varstans. Jag badar dem en gång i veckan ungefär, däremot slarvar jag med att föna dem torra nu när jag måste bada dem så ofta.

Rottisen blir mest skitig om tassarna så hon är lätt att torka av innanför dörren.

Nej ingen av hundarna men mina ponnisar är som grisar :D.

Jätte kul att borsta dom rena på morgonen (inte på kvällen när skiten är blöt) jobba som tusan med det, bara för att se dem gå direkt ut och rulla :mad:

Fast man har ju dem inte inne i huset då förstås!

Senast ändrad:

Här finns två hundar och fem sex katter som går ut och in. Lera och sörja ute, drar in detta och när det torkat är det dags att sopa och tvätta golv igen. Tacka vet jag när det är några minusgrader och lite fruset ute. Jag blir nog den första som torkar och sopar ihjäl mig.

Har en BC-korsning med ganska mkt päls. Han är med i stallet på dagarna och ja, vad ska man säga. Efter en ridtur, om ens det, efter att ha följt med till hagen bara, så ser han helskabbig ut (är dessutom vit på mage och ben). :D Iaf nu när et är så lerigt. Han är väldigt aktiv och springer som en tok under ridturerna, upp och ner i skogen och dikerna.

Nu när det är såhär geggit som det är nu så spolar jag av honom i stallet innan han får hoppa in i bilen. Så att man får bort leran bara. Annars har man det ju i hela huset sen. Sålänge det är så pass lerigt att man knappt vill ha in hunden så går det bra att spola av honom med varmvatten utan att han blir kall. Vid dessa tillfällen är det bra att ha en hund som skakar på kommando - då kan han få skaka sig nästan torr. ;)

Hihi, är glad att ha en whippet:banana:bara att torka av med en trasa, inte mycket päls här inte och torkar snabbt de gånger han får bada:d

Jo tack...har en Bearded Collie. Päls ner till marken och rejält mycket päls på benen :crazy:

Ständigt lerig...ständigt full med pinnar och ständigt full med sand och grus...samt allt kommer in och lägger sig på golvet. :crazy: Trots att tassarna badas i balja innan hon går in.

Sambon undrade häromdagen om jag hade byggt en brasa av pinnar i köket :rofl:

Men vi älskar vovven ändå :love::)

Har en JRT på 5 månader som mer än gärna springer igenom vatten/lerpölar än att gå runt eller hoppa över. Har duschat henne 2 gånger hittills och spolat av henne i vasken en gång då hon var lös i ridhuset när vi vattnade den = väldigt lerig och lycklig hund! ;) Har nog aldrig haft såhär mjuka och lena fotsulor och det pga allt grus hon släpar in (med hjälp av katterna) som blir till gratis peeling! :angel:

Jag hatar den här månaden då det är lerigt och skitit och blä:mad:
Vi har en långhårig collie och två strävhåriga jack russel...dom ser ut som monster när dom kommer in:devil:
Vi duschar hundar varje dag...Linus & Ludde (jack russels) dom har täcken på det när det blir kallt så det är bara tassarna men Basse ser ju ut som en gris;):eek:

Någon mer med skitiga hundar??:d

Torkar av hela hunden innan vi kommer in om han är skitig. Och duchar bara magen samt ben/tassar om han är väldigt lerig.

Har en LH collie som fullkomligt ÄLSKAR vatten och lerpölar..:angel: Så han ser OFTA ut som hej kom och hjälp mig när det är sånt här slask ute:devil:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag undrar lite över hur vanligt det är att hundar bryr sig om de är smutsiga eller ej... Just nu känns det som jag har två extremer här...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 353
Senast: Myrten
·
B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
12 149
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund För att rasta hunden ordentligt när man är grymt förkyld och inte klarar att gå mer än 20 min så behövs följande: 1 st osäker...
2
Svar
21
· Visningar
2 472
Senast: Aliide
·
Övr. Katt Vi tog hem en katt i våras som då va 9 månader, kastrerad hankatt. Hade bott i en lägenhet hela sitt liv på 3: dje våningen. Ägaren...
Svar
17
· Visningar
1 805
Senast: Roxer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka