Skita på annans gård...

Sv: Skita på annans gård...

Finns det inga vägar på andra sida riksvägen eller menar du att de rider över din gård och över en riksväg för att klättra omkring bland stubbar och stenar?

Jo det finns ju en grusväg som leder till en mycket argsint man med lösa hundar och hästar så alla brukar undvika att rida dit..

Vi har en gång & cykelväg över gården så det är inte tillåtet att stänga av...iofs är hästen ett fordon och fordonstrafik är förbjuden...hrm...Nåväl jag tycker att det är OK med ridande hästar över gården bara såå tråkigt när de skiter mitt på gårdsplanen, hade de sagt till hade jag gärna tagit bort det men att låtsas som det regnar gör mig fö**ad.

Hästar är inte fordon i den bemärkelsen, om inte annat så kan ryttaren hoppa av och leda förbi hästen så då finns det inget du kan göra åt det om du skulle vilja.

Men eftersom de hade möjlighet att säga till dig så borde du väl veta vem som gjort det och kunna prata med dem om detta så skulle de säkert skärpa sig och skämmas för att de lämnat högen mitt på din gårdsplan.

Jag är dålig på att mocka efter mina hästar när vi är ute och rider, men skulle vi någon gång hamna på en gårdsplan så är jag övertygad om att jag snabbt som attan skulle hoppa av och gömma bevisen :angel:

Men är det vinter så är jag mycket duktigare på att sparka undan skithögarna som hamnar på vägen. På sommaren mosar bilarna ner skiten i gruset/asfalten men på vintern blir det ett rejält farthinder som snöplogen kan gå sönder på.

/M

Självklart rider jag inte i skogsplanteringar..... utan håller mig till mossiga gamla skogar,traktorvägar och stigar. Min granne är nämligen hästhatare och han anser att om jag rider på hans mark kommer han minsan att göra det "djävligt" för mig! Knappt jag kan gå på brevid hans mark.... eftersom jag kan ju råka störa honom då han jagar småvilt!

Liknande trådar

Relationer En förälder/vårdnadsperson i det här fallet. Låt mig först vara tydlig med att jag egentligen inte tycker att jag gjort något fel...
2
Svar
30
· Visningar
4 670
Senast: honung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 092
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 550
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 342
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama