Skinntvättmedel

Smallgot

Trådstartare
Hej!

Jag har en del hudproblem med mycket eksem, och är väldigt känslig för olika tvättmedel. Jag har märkt att jag reagerar en del på skinntvättmedlen till de helskodda ridbyxorna, och undrar om någon vet om det finns något oparfymerat eller lite extra milt?

:bow:
MVH Smallgot

Sv: Skinntvättmedel

Jag med! Det är nog väääldigt ovanligt att helskodda ridbrallor är i skinn nu för tiden.

Sv: Skinntvättmedel

Har fått lära mig att det till helskodda ridbyxor ska vara forsfatfritt(?) tvättmedel. Dom flesta flytande (tror till och med alla), fungerar annars med vanligt grumme grönsåpa också. Tydligen ska det göra så att dom håller lägre sliter inte lika mycket som vanligt tvättmedel.

/Camilla

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 053
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?
  • Evolve