Skinnskodda ridbyxor

mahlmt

Trådstartare
Var hittar man skinnskodda ridbyxor nu för tiden? Alla är helskodda med div syntetmaterial.
Jag vill ha skinn och undrar om någon har tips på var man köper helskodda som inte är för höga i midjan.
// Linda :bow:

Sv: Skinnskodda ridbyxor

Jag vet vart - pm:a så får ni mer info (vill inte lägga ut smygreklam)

Hästbiten på folkkunnagatan i stockholm.. Svindyra är dom, men skinnskodda. Har även sett på mindre ridsportsbutiker, three horses anslutna är det väl? Oj såg nu att du bor i skåne.. :crazy:, men kolla i små kvatlitesbutiker.

Hoppas du hittar ett par!

//Sofia

Senast ändrad:

Jag har ett par skinnskodda å de är max 2 år gammla, fast jag har börjat använda dem nu, har innan legat i garderoben. Det enda problemet tkr jag är att det är ganska stela om man ska upp på en stoor häst...

Helskodda i hjortskinn är mjuka och hållbara :)

ett tips är att tvätta dem med skinntvättmedel :idea: ;) annars så blir de vääldigt stela, tro mig jag har testat :)

Mina är jättemjuka och goa. Köpte dem via en ridsportbutik... Märket är Drako.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 835
Senast: Squie
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
548
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 001
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24