Skillnader på höjder

Kellog

Trådstartare
Jag tävlar 0,90 och 1,00 m med min häst för tillfället. Har också ttävlar en enstaka 1,10. Men vad är det för någon stor skillnad på 1,00 m till 1,10. Och från Lokal till Regional nivå? Och från 1,10 till 1,20?

Sv: Skillnader på höjder

Det blir allt mer tekniskt, lite svårare linjer, samt 10 cm mer på höjden och bredden.

Lokal och regional kan skilja mycket, eller lite. Beronde på vem som är banbyggare. Jag har ridit lokala 1.10 som har varit tekniskt svårare än nationella 1.30... Så det beror lite på banbyggaren ;)

Från 1.10 till 1.20 är det et större kliv än från 1,00 till 1,10, tycker jag iaf. Ju längre upp i klasserna man kliver, ju mindre misstag får man göra.
Känns det bra att hoppa 1.10 på träning, kan man ju försöka en tävling. Funkar det inte, kan man ju bara gå tillbaks igen :)

Liknande trådar

Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 235
Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 630
Senast: Franken
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 281
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar