Skillnader mellan tillverkare

kvandi

Trådstartare
Stod igår vid granngårdens hyllor för fodertillskott. Skulle införskaffa loppfrön/psylliumfrö.

Tillverkare 1.
1,5kg 100% psylliumfrö 295:-

Tillverkare 2.
5kg 100% psylliumfrö 310:-

Det stod olika på förpackningarna. Den "dyra" stod mycket om magproblem, mer utförligt om hur det skulle fodras och hur det verkade. På den billigare stod inte så mkt mer än att det innehöll 100% psylliumfrö. Den billigare skulle fodras mer av än den dyra både i den direkta "utrensningsfasen" och i underhållsfodringen.

Men hur kan det skilja så i pris. Är inte psylliumfrön alltid psylliumfrön? Jag litade mer på den dyra och valde således den. Men jag kanske gjorde bort mig fullständigt?

Sv: Skillnader mellan tillverkare

Nu vet jag inget om just dina frön men annars så är nog det du berättar skälet till att hästfoder ligger i snyggt designade påsar och kostar mycket mer än samma sak till exempelvis kor i en brun enkel påse. Hästägare är nog väldigt tacksamma att krama pengar ur. Vi vill våra hästar så väl att vi gärna betalar massor bara det blir det allra bästa, och det måste ju vara just det som hästfodertillverkare stoppar i påsar!? Men jag är en snålis så jag hade köpt den billigare säcken! :D

Sv: Skillnader mellan tillverkare

Jag tror att du blivit lurad nu, loppfrön kan ju inte vara annat än loppfrön vare sig de kostar mycket eller lite. Speciellt eftersom det stod 100% loppfrön på den billiga, annars kunde man ju tänka sig att de va dåligt rensade så det låg massa "loppfrö-stjälkar" (eller va de nu växer på) däri. Prova köp den billiga nästa gång :)

Kan du btw PMa mig de olika fabrikaten, jag använder också loppfrön så jag är nyfiken

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka