Skillnader jämfört med gamla forumet

Jag tänkte ta upp lite skillnader här, fyll gärna på med egna observationer.
Det är ett helt nytt system så det som kanske är mest förvånande är att så mycket är lika.

Citat tar mindre plats.

Klickar man på en användare får man upp en snabb popup om användaren istället för att hela profilsidan skall laddas.

Man ser inte vem som svarat vem i trådar om man inte citerar.
(Det finns numera inget som visar vem man svarat förutom citat. Jag kan tänka mig att en del kan ha lite problem med detta. Samtidigt är det nog den väg forumen har gått. Den lösning som fanns i det gamla forumet är en speciallösning jag lade in 2004 för att behålla funktionaliteten från tidigare forumsystem.
Fördelen med detta upplägg är att nya användare inte behöver lära sig vad KL betyder och kanske att folk inte blir så irriterade när någon svarat på deras inlägg utan att egentligen svara just deras inlägg. Dessutom kanske användarna lär sig skriva lite klarare till vem de vänder sig.
Man kan även använda en annan ny funktionalitet för att uppmärksamma en användare på att man skriver något den bör ta del av @lillebill)

Trofépoäng delas ut när man uppnått vissa saker, detta istället för att enbart räkna antalet inlägg man skrivit.

PM finns inte mer, nu finns det konversationer.

Den nya editorn innehåller en hel del nyheter, sparar utkast, spoiler m.m.

Den nya kalendern har ett forum där man kan prata om de nya händelserna

Jag vill ge ännu mer beröm till nya forumet nu när jag vant mig mer.

Surfar nästan uteslutande på telefonen just nu och det funkar MYCKET bättre än gamla forumet. Det går lätt, snabbt och ser bra ut oavsett hur jag väljer att hålla telefonen.

Bra jobbat @Gunnar :)

Orkar inte läsa hela tråden. men jag har ett stort problem, jag kan inte logga in från mobilen. Den säger att det är fel lösenord. Men det är det inte alls eftersom det går utmärkt att logga in från datorn ? :(

Tänkte på det här med notiserna. Saknar också en del ibland.
Jag får känslan av att ju aktivare jag är (skriver inlägg/läser trådar) ju bättre fungerar det.
Medans det om jag har haft buke öppet inaktivt känns som det fungerar sämre.

Orkar inte läsa hela tråden. men jag har ett stort problem, jag kan inte logga in från mobilen. Den säger att det är fel lösenord. Men det är det inte alls eftersom det går utmärkt att logga in från datorn ? :(
Skulle verkligen gärna få svar på det här, så jag vill kunna surfa från mobilen nu när jag är sjuk :/

Notiserna funkar rätt bra för mig, men ibland kan det hända att det tar en stund innan notisen dyker upp. Och iblan skickas jag inte till första olästa inlägget då jag går in i en tråd, utan hamnar längst upp på sista sidan. Det verkar dessutom hända vid en specifik tråd.

Skulle verkligen gärna få svar på det här, så jag vill kunna surfa från mobilen nu när jag är sjuk :/
Det låter jättekonstigt, du har kontrollerat så du skrivit i allt rätt, även med versaler/gemener? Annars kanske du skulle testa att byta lösenord och se om det fungerar bättre?

Hah. Och nu blev jag igen skickad högst upp på sidan trots att Hedinn just skrivit en ny kommentar. Ganska konstigt, för det funkar nästan alltid annars, både på jobbdatorn och hemma.

Det låter jättekonstigt, du har kontrollerat så du skrivit i allt rätt, även med versaler/gemener? Annars kanske du skulle testa att byta lösenord och se om det fungerar bättre?
ja jätte konstigt för det verkar ju inte som att någon annan här har problemet? Jag har testat att byta lösenord men det hjälper inte heller, och ja det är rättstavat:crazy:

ja jätte konstigt för det verkar ju inte som att någon annan här har problemet? Jag har testat att byta lösenord men det hjälper inte heller, och ja det är rättstavat:crazy:

Är du helt säker på att du får rätt tecken i dit användarnamn också? Inga mellanrum där de inte ska vara. Min mobil sätter automatiskt mellanrum efter punkter och annat, så jag tänker att _ strecken kanske ställer till det?

Har du testat att använda mailadressen istället för användarnamnet?
Jag var tvungen att göra det första gången jag loggade in på nya forumet (via datorn), efter det har det fungerat som vanligt med användarnamnet...

Använder förresten chrome till buke i mobil och dator.
Kan inte skriva inlägg i explorer på mobilen, det blir helknas.

Är du helt säker på att du får rätt tecken i dit användarnamn också? Inga mellanrum där de inte ska vara. Min mobil sätter automatiskt mellanrum efter punkter och annat, så jag tänker att _ strecken kanske ställer till det?

Har du testat att använda mailadressen istället för användarnamnet?
Jag var tvungen att göra det första gången jag loggade in på nya forumet (via datorn), efter det har det fungerat som vanligt med användarnamnet...

Använder förresten chrome till buke i mobil och dator.
Kan inte skriva inlägg i explorer på mobilen, det blir helknas.

Mailadressen fungerade! :) Sen loggade jag ur och testade användarnamnet igen och då gick det! Så det var väl någon bugg där. Tack för tipset

Jag kan med sorg konstatera att alla mina PM utom tre märkligt nog är puts väck... Och resten av det här forumet är helt hopplöst, jag hittar nästan ingenting, färgsättningen är skitjobbig för mina ögon och typsnittet gör mig jättetrött i ögonen efter bara en liten stund. Resultatet är att jag knappt varit här inne sedan ändringen har skett. Jättetrist för buke var ett trevligt tidsfördriv på lediga stunder. Kort sagt jag blir bara ledsen av att vara här inne numera. :cry:

Jag kan med sorg konstatera att alla mina PM utom tre märkligt nog är puts väck... Och resten av det här forumet är helt hopplöst, jag hittar nästan ingenting, färgsättningen är skitjobbig för mina ögon och typsnittet gör mig jättetrött i ögonen efter bara en liten stund. Resultatet är att jag knappt varit här inne sedan ändringen har skett. Jättetrist för buke var ett trevligt tidsfördriv på lediga stunder. Kort sagt jag blir bara ledsen av att vara här inne numera. :cry:
Typsnittet kan du byta allra längst ner till vänster på sidan. Byt från Bukefalos till sans-serif och se om du gillar det bättre.

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 915
Senast: Nahar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Just nu kan du se gamla trådar och diskussioner från 1998, jag tycker det är lite intressant att se tillbaka på vad som är lika och vad...
Svar
4
· Visningar
1 459
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 871
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama