skillnaden..

mag

Trådstartare
på förbygel med martingal och bara en martingal undrar jag över ???? Vad är vettigast att skaffa ???

MArtingalen har du för att hästen inte ska slå upp huvudet och krossa näsan på dig. Förbygeln gör att sadeln inte åker bak, man kan kombinera den med en martingal som då inte är löpande.
rätta mig gärna om det är fel!!

Det är oftast löpande martingal även i förbygelvarianten, om du med löpande menar att tygeln löper fritt genom ringarna.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 755
Senast: Görel
·
Utrustning Undrar över skillnaderna mellan "originalet" Equiband och de billigare varianterna som Catago. Verkar fylla samma funktion men det...
Svar
1
· Visningar
271
Senast: Kristall10
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
738
Senast: fio
·
Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 372
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • En tråd om bäddar
  • Oseriös avel 2023