Skillnaden på notebook och "vanlig" dator

Djurjouren

Trådstartare
Min gamla bärbara börjar ge upp. Måste köpa ny.
Jag reser mkt och behöver ha datorn med mig överallt, tar ofta med den till fik och liknande och jobbar därifrån så en lätt dator hade varit kanon.
En notebokk är mindre? Men vad saknar den som en vanlig bärbar har?
Nån som kan rekomendera någon lätt dator som ändå har allt?
Jag behöver bra ljud för skype (så tex den lilla acern går bort)
cd
Mkt bilder så¨stort ..minne?
Jag är inte alls insatt i datatermer....
Måste kunna stå på och vara uppkopplad i timmar, vara snabb.
 
Sv: Skillnaden på notebook och "vanlig" dator

Jag har den lilla Acern (150 Aspire) och har inga som helst problem att använda Skype.

De små har oftast ingen CD/DVD-spelare utan dessa får anslutas via USB.
 
Sv: Skillnaden på notebook och "vanlig" dator

det är ju olika från dator till dator....man får se vad som finns *i datorn* precis som när man köper en vnliga laptop....enda är väl att de inte har cdspelare men sånt löser man ju lätt genom ett usbminne!
 
Sv: Skillnaden på notebook och "vanlig" dator

Bara för att vara säker, du menar notebook och inte netbook va? En notebook är en laptop som har skärm som ett A4-ark eller mindre (dvs 14" och mindre) och en netbook är en jätteliten laptop (ca 10" och mindre) som inte har optisk enhet (CD/DVD).

Jag skulle rekommendera en Macbook Pro 13". Den är liten och lätt (bara 2 kg), har fantastisk batteritid (7 timmar), är snabb, stabil, enkel att hålla på med och dessutom jättesnygg :laugh: Den innehåller "allt" som de flesta större laptops har också, till skillnad från en netbook som är väldigt nerbantad.
 
Sv: Skillnaden på notebook och "vanlig" dator

Jag är väldigt nöjd med min Acer Aspire One D150 (4200 kr), till vilken man kan ansluta valfritt löst tangentbord, mus, bildskärm eller cd/dvd-läsare.

Den billigaste MacBook:en kostar 9450 kr enl. Prisjakt.nu :confused:
 
Sv: Skillnaden på notebook och "vanlig" dator

Den billigaste MacBook:en kostar 9450 kr enl. Prisjakt.nu :confused:

Jaha, och vad vill du säga med det? TS har inte skrivit några preferenser alls om pris. Hon frågar efter en notebook som har "allt" och det har min MBP. Det har däremot inte din netbook (även om det går att ansluta externt).
 
Sv: Skillnaden på notebook och "vanlig" dator

Jaha, och vad vill du säga med det? TS har inte skrivit några preferenser alls om pris. Hon frågar efter en notebook som har "allt" och det har min MBP. Det har däremot inte din netbook (även om det går att ansluta externt).
Du har rätt. Priset kanske inte spelar någon större roll för TS. Personligen tycker jag Apple är ovanligt dyra i förhållade till andra Laptop/Notbook/Netbook-tillverkare och att de beror på att endast Apple får tillverka Mac:arna, men det är som sagt bara min personlig åsikt :)
 
Sv: Skillnaden på notebook och "vanlig" dator

Macarna har ju å andra sidan väldigt bra andrahandsvärde.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har börjat tröttna rejält på min nuvarande bärbara dator och behöver/vill köpa mig en ny. Jag har för nuvarande en Lenovo G710...
Svar
5
· Visningar
723
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp