Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min svägerska har en Atlas och enligt henne ska det ha en kraftigare axel än Orion. Det är enkelaxlat och har fronturlastning.
orion tror jag, har föregångaren dvs ht1300 som "får" lasta 760kg, men om man borde lasta så mycket är en helt annan sak . min ht1300 var i alla fall väldigt stabil och trevlig. hade min 600+kg, 170cm i mkh och 155 i täcke i släpet utan problem , snedställde bara mellanväggen så att hon fick ordentligt med plats.Ok, Så vilken kan man lasta mest häst i? Atlas eller Orion?
är nog väldigt bra att väga dem, senast så vägde min häst 70kg mer än vad jag trodde . 100kg kvar till vad släpet får ta men gamla plyfa släp samlar ju på sig en hel del vikt i fukt som samlas i väggar och golv. och att det antagligen inte är inräknat mellanvägg i ttjänstevikten.Tack. Kör mest ponny men ibland vill man få med två... Då blir det nog lätt 700 kg, har inte vägt in dem men med lite sommar-mage så väger de nog endel:-)