V

veronican

En lurig sambo på överraskningshumör kan uppnå massor!

När jag kom hem efter 6 dgr bortrest förra veckan överraskade han mig med detta;

FÖRE;
sovrummetefter.jpg

EFTER;
sovrummetbrett.jpg

Före
arbetshrnafre.jpg

Efter
arbetshrna.jpg

Han har målat om, tapetserat fondvägg, byggt om nattduksbordet, byggt nytt bord till skrivaren, och fixat fint!

Helt utan min vetskap :eek:

Vi hade bara talat lite om att båda ville göra om, ha det ljusare, men sagt att det får vi göra längre fram... Utöver detta hade han superstädat hela lägenheten, tvättat upp varenda litet plagg, dragit om elsladdar och byggt extrahylla, m.m.

Den luringen! :D

Vad tycks?
Finast före eller efter?

Sv: Skillnad?

Shit vad roligt, vilken överraskning! Skulle min make göra nått sånt skulle de nog behövas att han ramla ner från taket ett par 3-4-5 ggr innan han ens kom på tanken att överaska mig.

Jag vet inte hur många möbler jag snickrat ihop själv, och prylar jag fåt skruva isär och mickla ihop, rensa rör och byta till vinterdäck på bilen.
Han skulle måla trappen förra veckan men sluta med att jag gjorde de i helgen för de skulle bli gjort. Ska han klippa gräset får jag i princip leda honom till gräsklippan och tejpa fast händerna i handtaget, dra igång den och sen köra ner en brännässla i kallingarna för han ska gå.

Du vill inte låna ut honom 1 vecka :angel:

Wow! Vilken sambo!

Det blev jättesnyggt, speciellt sovrummet! Håller han möjligen i sambokurser ;) ?

Shit vad roligt, vilken överraskning! Skulle min make göra nått sånt skulle de nog behövas att han ramla ner från taket ett par 3-4-5 ggr innan han ens kom på tanken att överaska mig.

Jag vet inte hur många möbler jag snickrat ihop själv, och prylar jag fåt skruva isär och mickla ihop, rensa rör och byta till vinterdäck på bilen.
Han skulle måla trappen förra veckan men sluta med att jag gjorde de i helgen för de skulle bli gjort. Ska han klippa gräset får jag i princip leda honom till gräsklippan och tejpa fast händerna i handtaget, dra igång den och sen köra ner en brännässla i kallingarna för han ska gå.

Du vill inte låna ut honom 1 vecka :angel:

*skratt* Det är tur att han har dig! ;)

Alla har vi våra olika sidor och styrkor, men jag blev verkligen rörd och jätteglad! Han hade gjort allt detta för min skull, för att överraska mig, men också för att ge mig en lugn, harmonisk arbetshörna att sitta och plugga, jag har nämnligen precis börjat en tuff utbildning.

:bow:

På sex dar? Hoppas han hade semester för annars är han ju typ övermänniskan Allan!

haha, det kanske han är?
Han lämnade mig vid tåget kl 15 på tisdagen, sen åkte han direkt hem (var ledig resten av dagen) och började riva ut alla möbler ur sovrummet och börja grundmålningen. Jag kom hem kl 22 på söndagen, då hade han precis blivit klar med allt, städning och fintfix en halvtimme tidigare ;) Han har nog slitit som ett djur!

-å ljugit som sjutton för mig varje gång vi pratat på telefon om att han bara suttit vid datorn och spelat Wow hela tiden :p

Nej, han har inte haft semester, han jobbade heltidslånga dagar hela veckan, men ledig på helgen då. :bow:

Senast ändrad av en moderator:

Oj, vilken överraskning! Och jag tycker det blev fint, en klar förbättring. :laugh:

Tack så mycket! Det tycker jag med :love:
Så mycket ljusare, mer lugnt, stilla och jag märker att jag vaknar piggare! å det är mycket ljusare därinne om mornarna när solen gått upp, trots persienner ;) men det känns bara som att man vaknar piggare!

Jag gillade det mörka när vi precis målade det vid inflyttning för 2 år sedan, men har hunnit tröttna ordentligt.

Fondväggen görs inte rättvisa utav bilderna, den "glimmar" mer i verkligheten.

Hehe det finns säkert fler utav hans sort därute! :D

Ja fondväggen blev verkligen bra!

Ganska mycket annat i vårt hem blev i början av vårt renoverande till många starka kontraster så när jag i mitt huvud hade funderat kring vitt i sovrummet undrade jag nog lite om det skulle bli för "mesigt" med en fondtapet som också var ljus och inte stack ut så mycket, men det blev ju bara harmoniskt!! Det är verkligen ett annat lugn i rummet nu.

Har karln valt tapet själv? :bow: Tror inte min gubbe skulle kunna välja så bra val :rofl:

Jajemän!
För en månad sedan! :eek:

Han jobbar just nu i en målarbutik, jobbat som målare innan, så det finns ju ett stort intresse hos honom. Men vi har tittat på tapeter förr och upptäckt att vi har samma smak för det mesta. Men jättekul att han valde en tapet som jag också älskar, för det gör jag!

Jag är imponerad utav att han lyckades få ihop hela rummet så fint färgmässigt, möblerna kom till sin rätt bättre tycker jag. Han hade först tänkt måla hyllan ovanför sängen, sängbordet och sängramen vita, för jag har tittat mycket på hemsidor med Vita Hem på senaste och blivit lite förälskad, men när han väl hade målat och tapetserat om i rummet tyckte han att de ljusa träet passade in, å det tycker nog faktiskt jag med. Vad tycker du?

:bow:

Så här såg förresten sovrummet ut när vi precis köpt lägenheten, för 2 år sedan. Äckligt, massa fläckar överallt, ful tapet och brrrr.

sovruminnan.jpg

Så nu har vi hunnit göra om sovrummet 2 ggr på 2 år :D

Wow! Duktig sambo du har :laugh: Snyggt blev det också!

Min sambo kan inte matcha färger så det hade nog inte blivit så lyckat om han har gett sig på ett sådant försök. :D

Jag är ju lite "allergisk" mot björk men det är ju jag det, :rofl: tycker absolut ni kan ha kvar träfanéren, bo in er i sovrummet ett tag :) vem vet vita möbler kanske blir helt ute igen :) Själv ska vi köra svarta och vita och sen lite avlutade möbler till det :)

Han hade gjort allt detta för min skull, för att överraska mig, men också för att ge mig en lugn, harmonisk arbetshörna att sitta och plugga, jag har nämnligen precis börjat en tuff utbildning.

Vilken omtanke! Och vad fint det blev! Bytte han till och med blomma till en mer.. levande? ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka