skillnad på wintecjärnen

nightcrawler

Trådstartare
köpte en wintec för att ha som extrasadel och fick med 3 järn. fick byta till det röda med en gång för att kunna ha den på unghästen. provade den även på den andra hästen och den va lite för trång för henne. nu kan ju inte unghästen ha den längre.
jag tänkte att jag byter till det vita järnet. blev mycket besviken på hur liten skillnad det blev. det var ju så liten skillnad så det märktes inte. ska det verkligen vara så liten skillnad?
så breda hästar har jag faktiskt inte och det var ju ändå xtra vid som jag satte i. har en bates som jag använder annars och den har jag bara vid i. behöver ju en xtrasadel. känns surt å behöva göra mej av med den.

Sv: skillnad på wintecjärnen

Det är ju väldigt enkelt att se vilket koppjärn som passar på hästen genom att prova dem direkt på ryggen innan du monterar i den i sadeln. Ligger den slätt så passar den. Ligger den an mer i överkant eller nederkant är det fel storlek.
Wintecs röda järn ligger på ca 100 grader, motsvarar vid i flertal märken, den vita x-vida är ca 105, ger ca 1 cm mer utrymme. De är inte extremt vida men heller inte extremt smala normala enligt min norm. men det finns ju ett sortiment som heter Wintec Wide just för de vidare hästmodellerna.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 301
Senast: Edla
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 931
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka