Skillnad på raser? - stall

S

Svanhild

Sitter ganska ofta o läser annonser. Tycker det är kul men så har jag på senare tid reagerat på annonser om basjkirhästar. Där skriver de att hästarna går ute året om o inte behöver stall?! Men alla tama hästar ska väl ha till gång till en ligghall på vintern eller finns det rasvisa skillnader i regelverket?

Sv: Skillnad på raser? - stall

Nej, man gör ingen skillnad på raser. Det krävs ligghall för hästar som går ute dygnet runt under den tid på året som betestillväxt inte sker.
Men om man har en ligghall behöver man inget stall - kan det vara så de menar?

Immer

Stall och ligghall ar ju inte samma sak, men det finns alltid ett krav att sjukbox finns.

det kanske är ett desperat försök till att få bort hästen fort. Någons trädgård duger lika bra som stall. ibland verkar bara folk vilja sälja fort.

För övrigt så är det så som boj skrev, det ska finnas tillgång till ett stall. även om hästen går på lösdrift!

Då är det med andra ord som jag tänkt mig:) TACK för svar!

Det är väl inget konstigt? Det är hästar som har det bäst ute året om, och då behövs inget stall, bara ligghall.

Stall och ligghall ar ju inte samma sak, men det finns alltid ett krav att sjukbox finns.

Jo, fast sjukboxen behöver inte finnas på gården. Jag fick iaf godkänt att jag hade tillgång till box hos grannen bara.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 826
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 749
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 291
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka