Skillnad på modeller (albion)

Sparvoga

Trådstartare
Förlåt för alla min sadeltrådar om Albion, men hittar inte den infon jag vill ha någonstans..

Skillnad på de olika albion modellerna:
K2, control, legend? Nån som kan? (hoppas..)

Sv: Skillnad på modeller (albion)

Förlåt för alla min sadeltrådar om Albion, men hittar inte den infon jag vill ha någonstans..

Skillnad på de olika albion modellerna:
K2, control, legend? Nån som kan? (hoppas..)

billigast Albion K2
Albion SL
AlbionSLK
Dyrast Albion SLK Ultima

Tack Tack:bow:

Har du någon egen favvo av hoppsadlarna?? Vet att jag prov satt en k2 för 100år sedan:angel: å va jag minns så kändes den jätte skön...

och glömde, jag har både en kontrol en K2 och en dressyr legend och har haft en hopp legend. så jag vet hur dom ser ut allafall.

Det beror på...K2 i den sitter man stadigt och får en bra och stadig underskänkel, min sambo sitter som värsta proffset även om hans halvblod på 175 brallar till.
Kontrolen som jag mest använder är mindre stöd på och den passar mina ben bättre.
Den gamla Albion Legend hopp som vi hade förut den var lite lik kontrolen fast inte lika "snygg".

Albion är kvalite och väldigt sköna och mjuka att sitta i.
Jag har haft mina på omstoppning och sadelmakarn (proffsig) säger att det är bland de bästa sadlarna, det brukar inte vara några fel på dom.
Sen ligger de bra på nästan alla hästar, jag har tre hästar och visst den ena kanske behöver en padd men annars så ligger de nästan perfekt.

bonus bild på kontrolen som hoppar ;)

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_14/10560000-10569999/640x480/10563776.jpg

Alla k2-modeller hette Albion Legend k2.
Så det är samma sak.. Men de har fått lite annan passform genom åren...
Det som skiljer sig mellan k2 och kontrol är hur flat sätet är och hur framskuren kåpan är i princip. (om man tänker på komforten för ryttaren, lädret skiljer sig med=

jag har en Albion K2 hoppsadel, men stöd på "baksidan" av skänkeln också.
den är väldigt skön och har jättebra stöd, ska dock köpa en mer flatback med så lite stöd som möjligt, så min är till salu!;)

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix