Skillnad på att vara medryttare/ delfodervärd?

finapina

Trådstartare
Hej, jag undrar vari skillnaden ligger? Är medryttare på en häst nu men pga ägarens studier kommer jag kanske att rida den mer än ägaren själv i vinter. Läge att bjuda ut sig som delfodervärd ? Känns ju halvtaskigt att betala så lite o rida mer än ägaren.Betalar inte mkt alls nu.
 
Sv: Skillnad på att vara medryttare/ delfodervärd?

Hej, jag undrar vari skillnaden ligger? Är medryttare på en häst nu men pga ägarens studier kommer jag kanske att rida den mer än ägaren själv i vinter. Läge att bjuda ut sig som delfodervärd ? Känns ju halvtaskigt att betala så lite o rida mer än ägaren.Betalar inte mkt alls nu.

Medryttare= du rider gratis/betalar enligt överenskommelse
Delfodervärd på 50% = du delar ALLA kostnader/ansvar med den andre....
 
Sv: Skillnad på att vara medryttare/ delfodervärd?

Hej, jag undrar vari skillnaden ligger? Är medryttare på en häst nu men pga ägarens studier kommer jag kanske att rida den mer än ägaren själv i vinter. Läge att bjuda ut sig som delfodervärd ? Känns ju halvtaskigt att betala så lite o rida mer än ägaren.Betalar inte mkt alls nu.

För att göra det enkelt, du är vad du och ägaren har bestämt att du är. Du är vad ni har skrivit i kontraktet eller sagt i kontraktet vad du är för någonting. Det finns inga klara gränser uppenbart, av vad jag förstått på när ett medryttarskap går över i delfodervärd

Om du rider mer än ägaren och får ha hästen mer eller mindre gratis är det väl bara att tacka och ta emot.
 
Senast ändrad:
Sv: Skillnad på att vara medryttare/ delfodervärd?

Om det känns taskigt kan du ju erbjuda att betala en större summa istället, om du nu inte absolut vill bli delfodervärd då, alt. tacka och ta emot. Om inte ägaren säger ifrån så är hon antagligen okej med att du rider mer men betalar lika mycket som tidigare.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 027
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 107
Senast: valy
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 957
Senast: Fibusen
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp