Sv: Skillnad bra och dålig sadel
Vad är det för sadlar du mena och på vilket sätt?
Jag kan försäkra dig att den material som Raymond Blevins, K&B Saddlery, Colorado Saddler, Circle A, Circle Y, Tex Tan, Simco mm anvander är samma material som en Hamley Saddle eller non annan med ett stort namn.
Pris skillnad kan rör sig om $1000 - $3000. Om det rör sig om samma material då måste man fråga sig "vad är det man betala för?"
Svar är hand carved leather och ett namn.
Kvalitet och hålbarhet kan berör på hur mycket sadeln anvands och vart den anvands, och som du namn sköts!
Det jag skrev om gäller sadlar som jag klassificerar som kvalitetssadlar, därunder hittar man mellanklass sadlar som enligt mitt tycke inte är av så hög kvalitet. Sedan är det naturligtvis upp till var och en vad man vill satsa på. En sadel av hög kvalitet håller 30 år och mer än det, vid normal användning och om när dom sköts väl. Ser man det så, blir inte sadeln särskilt dyr i längden jämfört med en billigare sadel som kanske håller i 10 år.
Vad är det för sadlar du mena och på vilket sätt?
Jag kan försäkra dig att den material som Raymond Blevins, K&B Saddlery, Colorado Saddler, Circle A, Circle Y, Tex Tan, Simco mm anvander är samma material som en Hamley Saddle eller non annan med ett stort namn.
Pris skillnad kan rör sig om $1000 - $3000. Om det rör sig om samma material då måste man fråga sig "vad är det man betala för?"
Svar är hand carved leather och ett namn.
Kvalitet och hålbarhet kan berör på hur mycket sadeln anvands och vart den anvands, och som du namn sköts!