Skilllnad Mellanpudel och Storpudel?? Isl. fårhund??

Sv: Skilllnad Mellanpudel och Storpudel?? Isl. fårhund??

Om du tycker Pudel är skällig ska du nog inte skaffa en spets. Mellanpudel beskrivningen tycker jag inet stämmer på de jag träffat och känner. Jag tycker det är en trevlig ras och oftast glad och positiv. Lekfull men har även lätt för att varva ner. Dock kan jag hålla med om att dvärgen och storpudeln är snäppet bättre men det betyder inte att inte mellan är en underbar ras.

Håller med på din beskrivning av pudeln. Min hunds bästa kompis är en mellanpudel och hon är snart 4 år och jag har hört henne skälla en gång i hela hennes liv. Även min pudel skäller väldigt sällan. De har båda väldigt lätt för att varva ner samtidgt som det kan vara full rulle då man vill ha full rulle. Snälla mot alla hundar.

Jag brukar inte göra något hos er... Mitt jobb tar mig till de mest märkliga platser ibland, däribland Lillåfors.

haha, ja det var ju inte vad jag hade forvantat mig pa buke:)

Lutar ändå åt islänningen. Skallet är helt ok om det finns anledning, som sagt är DP´n hemma nu skällig för minsta lilla, även när vi säger stopp. Även om det är mkt bättre än när han va mindre, då var det helt galet :-)

Ville brukar skälla åt svalorna.

Men han slutar när man säger åt han.

Jag anser att det är uppfostran och individuellt. Vill du inte ha en skällig hund är väl islänningen kanske inte ett så bra alternativ. Har dock bara erfarenhet av en islänning så jag kan väl inte säga mer om det än vad uppfödaren jag varit i kontakt med sagt. Men när det gäller skällig- och gnällighet vill jag påstå att det är mkt uppfostran, men det är kanske bara jag.

/Jenny

Kolla in deras rasklubb SIFK

Har kollar där en massa :)

Nu ska vi få ordning på detta: Jag vill inte ha en hund som skäller för allt i tid o otid, eller inte slutar skälla när man säger till om det. Lite skäll är bara bra, av många anledningar, delvis kan de säga till när de vill in från trädgården, påkalla uppmärksamhet när ngt är fel eller så.

Är alla överens om att det nog är bra med en islänning då? ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har bestämt mig för att den dagen jag skaffar hund, helst inom de närmaste åren, så ska det bli en pudel. Dels tycker jag de är...
Svar
8
· Visningar
3 438
Senast: jappisen
·
Hundavel & Ras Hej! Jag var helt inne på att nästa hund skulle vara en Finsk Lapphund, men efter mkt funderande, tycker jag de är aningens stora...
Svar
5
· Visningar
1 427
Senast: lady_vip
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat