Skiljas från katten

Scorpan

Trådstartare
Eftersom min äldsta älskling "Pukko" (kärleksfullt smeknamn) inte skulle trivas med att bo i en lägenhet har jag tagit ett tungt beslut. Efter 9 år tillsammans kommer vi nu skiljas åt...
Fast inte på det vis säkert många av er tror. Jag har nämligen löst det som så att han får flytta hem till mina föräldrar igen. Han har redan bott 7 av sina 9 år där. Så i igårkväll (fredags) åkte vi hem till föräldrarna och efter några timmar var det dags för mig att dra till jobbet. Jag vet att han kommer få det toppenbra där men fan va jag kommer sakna honom! :cry:

På söndag tar jag mina två andra katter och flyttar till stockholm och lägenheten. Det kommer kännas konstigt att inte ha honom sovandes på min arm om nätterna men samtidigt så har jag ju min kille där istället och jag måste agera efter min katts bästa. Hos mina föräldrar har han fortfarande möjligheten att vara ute så mycket han vill och det är något han inte skulle må bra utan.

Tack och lov förstår min kille vilken separationsångest jag har inför detta och har lovat att vi ska åka och hälsa på honom ofta :love:

/scorpan, som känner sig jättefjantig och redan saknar katten

Sv: Skiljas från katten

Stackare, jag skulle själv aldrig kunna lämna ifrån mig katten, och bävar för att någon gång skaffa barn eftersom jag vet att risken för allergi är mycket stor i min familj :crazy:

Stackars dig, men vad skönt att han får bo hos dina föräldrar för där verkar du ju vara välkommen när du vill. Hade nog varit värre om du lämnat bort honom till en okänd.

Emilia_Newton skrev:
Hade nog varit värre om du lämnat bort honom till en okänd.

Det hade aldrig hänt faktiskt. Då hade jag hellre försökt anpassa honom till lägenhetsboendet eller tagit bort honom. Han är min lilla bebis så jag är jättekinkig med vart han hamnar.
:o

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 115
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 762
Senast: Rugge
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så... 2
Svar
22
· Visningar
4 577
Senast: Kaching
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka