Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom det är 7,5 km nu och inte 5 km så känns det väldigt tveksamt med Maja på första. Jag hoppas nog på Ribom. Ilar känns lite som Calle![]()
Där jag läser är det herrar i morgon och damer på fredag.Båda stafettlagen kör på torsdag och så är det vilodag på fredag enligt det officiella VM- programmet.
För herrarna måste det ju bli Poroma, Burman och Anger som kör. Frågan är väl förstasträckan?
Med Calle sjuk idag så kan de ju inte låta honom köra imorgon. Ingen är ju sjuk bara 1 dag. Tur i oturen så får någon annan (Gisselman?) chansen.
Topp 6 bör de klara, medalj kanske om resten struntar i Norge och släpper iväg dem och istället kör om silver och brons.
För damerna Moa/Emma på första och sedan Frida, Ebba och avsluta med Jonna.
Moa var 11a på 10 klassiskt och Emma 17e men de har ju vilat Emma idag så...
Mer realistiskt med topp 3 på damerna.
På papperet borde det stå mellan Sverige och Norge men USA, Finland och Tyskland har bra lag så...
Blir sjukt spännande i alla fall!
.
Astrid Örje Slind kan ju spurta så det är väl också ett alternativ?Hon är nog deras bästa chans. Har ju åkt bra och har en ok spurt. Johaug lär ju vägra efter att hon testade det en gång och mötte Stina Nilsson. Gissar att hon inte är peppad att möta Jonna.
Udnes Weng hade en tung dag idag så hon blir nog inget stort hot på en sistasträcka om hon inte får stoet försprång.
Nej, enligt programmet är det herrarna imorgon och damerna fredag. Men nu kanske herrarna också kör på fredag pga vädret.Båda stafettlagen kör på torsdag och så är det vilodag på fredag enligt det officiella VM- programmet.
Ja, han är uttagen nu.Tur i oturen så får någon annan (Gisselman?) chansen.
Då har de ändrat för så såg inte orginal- programmet ut hos arrangören.Nej, enligt programmet är det herrarna imorgon och damerna fredag. Men nu kanske herrarna också kör på fredag pga vädret.
Ja, han är uttagen nu.
Du måste sett nånstans där det stod fel? Det har sett ut så väldigt länge, jag skrev upp alla dagar eftersom jag funderade på att åka dit nån dag.Då har de ändrat för så såg inte orginal- programmet ut hos arrangören.
Men det fungerar bättre för mig (pluggar till tenta) så det låter bra! Då kan jag se båda.![]()
Gissar att hon får ta det om Weng inte vill. Men hon har ju vassare spurt i klassiskt...Astrid Örje Slind kan ju spurta så det är väl också ett alternativ?
Stod det fel på arrangörens hemsida (från tidigt i höstas så är ju fullt möjligt) så ja då var det ju fel. Hade utskriften kvar men det ser inte likadant ut nu på hemsidan.Du måste sett nånstans där det stod fel? Det har sett ut så väldigt länge, jag skrev upp alla dagar eftersom jag funderade på att åka dit nån dag.
14.30 ska den starta enligt Expressen. Nu är det inte vädret som är ett problem, utan att publiken ska hinna komma inBlir nån stafett idag? På SVT Nyheter står det att den blivit uppskjuten till kl 14 idag. På TV4 Nyhetsmorgon sa de att det skjutits upp till imorgon.
14.30 ska den starta enligt Expressen. Nu är det inte vädret som är ett problem, utan att publiken ska hinna komma in.
Vad gissar ni på? Finns det chans på pallen eller är det kört? Jag tror det beror mycket på Truls och Jens. Om de lyckas hålla ryggar, i alla fall i en andraklunga.