skicka westernsadel med post- pris?

confetti

Trådstartare
planerar att skicka efter en westernsadel från övertorneå till skellefteå.
funderar alltså då på ungefär hur mkt det här kommer att kosta och gå till.

även tacksam för om det finns några specialregler man ska tänka på när man provar westernsadel motför vanlig engelsk.

:bow:

jag bor i övertorneå och jag har en westernsadel till salu. undrar om det är min sadel?? jag vet ej exakt hur de räknar ut priserna på posten de kanske räknar hur långt man skickar paketet och hur mycket det väger. eller så räknar de bara hur mycket paketet väger. jag tror inte att det kostar mer än 200 kr att skicka en sadel med posten. :)

min vanliga sadel kostade 395 att skicka.
en westernsadel är dyrare eftersom den är tyngre..
fast då hade jag med postförskott vilket gör det ännu lite dyrare.

Skickade en 15 kg westernsadel med posten och det kostade nästan 500 kr! Med bussgods kostade samma sadel 130 kr.

jo tror nog at det är din sadel ;)

ska kolla med pappa för han känner en lastbilschaffis som kanske far förbi där någon gång...

Tipps skicka med bussgods!
Med postförskott å frakt 195kr för westernsadel å då från söderhamn upp till haparanda!

Med posten kostar det 175:- att skicka 10kg inom Sverige, 210:- för 15kg och 245:- för 20kg. Bussgods är säkert billigare.

okej, bra
jag vill hemskt gärna köpa den. funderar som sagt bara på frakten.
har hört med bussen och de sa att det skulle kosta runt tvåhundra kronor, skulle ta en dag. jag ska ringa och prata med dom i torneå och så, men jag ska vänta ett tag och kolla med pappa om han känner nogon som ska förbi där så får vi se hur det bli...

ok. jag kan också kolla hur mycket det kostar att skicka den härifrån övertorneå. jag tror att det är billiagre än 200 kr. men du kan ju fast ringa mig.

Med posten kostar det 175:- att skicka 10kg inom Sverige, 210:- för 15kg och 245:- för 20kg. Bussgods är säkert billigare.

Det är inte bara vikten de går efter på posten, är paketet stort och skrymmande så får man betala mer! Inte så lätt att knö ihop en westernsadel i en liten låda... :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
785
Senast: Lisen82
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
0
· Visningar
120
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
368
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 179
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka