Annapanna12345
Trådstartare
Hur länge och hur mycket kostar det skicka iväg unghäst på inridning? Eventuellt vidare utbildning ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur länge och hur mycket kostar det skicka iväg unghäst på inridning? Eventuellt vidare utbildning ?
Beror ju så klart på var man bor vad priset blir.Att säga att de personer som är billiga inte är bra är inte riktigt sant. Här nere i Skåne översvämmas det med duktiga personer MED erfarenhet, referenser och som är riktigt bra på sina jobb som kostar allt från 5000 kr/månad och uppåt. Det viktiga är inte i priset i sig utan VEM man lämnar till.
Beror ju så klart på var man bor vad priset blir.
Självklart kan en som tar en liten summa vara jätte bra, men det är en stor chansning om du inte känner personen och hens ridning.
Fast man skickar väl inte sin häst till ngn man varken känner eller som har referenser när det gäller en så viktig sak som inridning tänker jag men alla kanske inte tänker så..
Referenser och referenser. Det är inte svårt att få en stallkamrat att säga att man är duktig.
Fast man skickar väl inte sin häst till ngn man varken känner eller som har referenser när det gäller en så viktig sak som inridning tänker jag men alla kanske inte tänker så..
Sedan är det för mig två vitt skilda saker, inridning och utbildning.
Fast hur många hobbyryttare känner proffs som tar emot hästar för inridning och utbildning? De flesta av oss är hobbyryttare med väldigt begränsad erfarenhet och kontakter även om många hävdar annat.
Referenser är också svårt att ta tycker jag..
Jag upplever att jag mest bara får upprabblat en massa namn som inte säger mig någonting.
Då är det inte så himla lätt att göra rätt.
Själv har jag mest haft en himla tur som av slumpen trillat in i ett kontaktnät med proffsryttare som jag tar hjälp av både med tillridning/vidareutbildning till min 5åring och nästa år när det är dags för lilleputt att ridas in får de ta honom med..