Skicka till Visby, inrikes?

Sv: Skicka till Visby, inrikes?

Skall skicka ett paket till visby med posten, går det som inrikes?

Beror på vilket rike du skickar från. Gotland ligger i Sverige och är inrikes får Sverige. (Sverige enligt definierade gränser av 1921 då vi avstod Åland)

Åh, får mig att tänka på en klasskompis kommentar när vi var på skolresa till Gotland :love:

(gymnasiet, så vi var inga småglin)

"Åh, jag skulle vilja bo på Gotland"
"Ja, men flytta hit då"
"FÅR man det?!"
"Ja... varför skulle man inte få det?"
"Nej, jag trodde man var tvungen att ha familj/släkt här för att få bo här"

:rofl:

Nja, jag som gotlänning säger alltid fastlandet när jag åker från Gotland. Dock brukar jag höra andra "fastlänningar" som säger att nu åker de tillbaka till Sverige...

Har hört massor med gotlänningar, ffa på jobbet, benämna fastlandet som Sverige men det kanske beror på vilka kretsar man rör sig i :)

Åh, får mig att tänka på en klasskompis kommentar när vi var på skolresa till Gotland :love:

(gymnasiet, så vi var inga småglin)

"Åh, jag skulle vilja bo på Gotland"
"Ja, men flytta hit då"
"FÅR man det?!"
"Ja... varför skulle man inte få det?"
"Nej, jag trodde man var tvungen att ha familj/släkt här för att få bo här"

:rofl:

Kanske hade blandat ihop det med att det på Åland krävs hembygdsrätt för att få köpa bostad :)

Aldrig hört på 12 år på ön, enbart fastlandet, eller, saftlandet. Maken dock som bott i en liten södersocken säger att han hört det som barn.

Lustigt hur det kan vara! Har bott i Visby lite mindre än ett år och har hört det så ofta att jag börjat säga "gotlänningar säger.." :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har länge velat bo på Gotland och har nu äntligen fått möjlighet när jag blivit antagen till skola. Skolan ligger i Fårösund. Jag...
Svar
6
· Visningar
677
Senast: Santoxen
·
Juridik & Ekonomi Ett gäng ungdomar skall i sommar äta lunch i Tallin. Ungefär hur mycket Euro kan man tänkas behöva skicka med? Hur är priserna där?
Svar
1
· Visningar
320
Senast: escodobe
·
Samhälle Jag gillar ju inte att prata i telefon så mailar till kundtjänst om nåt är fel etc. Det kan ju bli några mail fram och tillbaks då innan...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 751
Senast: Dimmoln
·
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix