Skicka sadel pa post!

M

menkomigen

Hej! Jag har har just anlant till Irland dar jag jobbar i ett hoppastall. Jag ar egentligen dressyrryttare och har vissa problem med de obekvama hoppasadlarna har. Jag har en otroligt bekvam dressyrsadel hemma som jag nu saknar ngt otroligt. Vet nagon har hur man kan skicka den fran Sverige till Irland? Vart vander man sig och vad kan det tankas kosta? Hur packeterar man egentligen en sadel? Hoppas ngn har vet!

Mvh/ Amanda

Sv: Skicka sadel pa post!

det kostar ca 500kr för postpaket från sverige till land inom europa. Bästa sättet att skicka är välförpackat i stor låda ex flyttkartong.

Tack for det snabba svaret! Men till vilket foretag vander jag mig?

posten i sverige rimligtvis?? Du får väl helt enkelt be någon här hemma i sverige stoppa ner sadeln i en kartong och sätta på en adresslapp och posta den. Några dagar senare och ca 500kr fattigare så kan du hämta ut sadeln på postkontoret. Irland är väl inte helt utan postgång?

Liknande trådar

Övr. Hund Okidoki fick mail idag fran kanadensiska SAR organisationen... De har blivit ombedda att starta ett team i narheten av mig o Kaiser o...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Bewildered
·
Hästmänniskan Visste inte riktigt vilket forum den har traden skulle ligga pa.. men men chansar har:) Vad kan det tankas kosta att skicka en sadel...
Svar
8
· Visningar
1 135
Senast: Maadaa
·
M
Hoppning Hej! Jag vet inte riktigt om traden ligger ratt men jag gor ett forsok da fragan beror hopphastar. Jag ar sjalv dressyr ryttare och har...
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: Donkey
·
D
Ekonomi & Juridik Jag har jobbat som tranare/beridare utomlands for samma familj i nastan 6 ar. Jag trivs pa jobbet och ar god van med hela familjen...
Svar
4
· Visningar
1 649
Senast: Spunkgrodan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama