Skicka katt med flyg?

Luleå

Trådstartare
Går det??

Jag har fått lite problem... P.g.a. en långväga flytt har jag haft mina katter hos en kattvakt "hemma-hemma". Nu har denna person fått för sig att jag har gett gett bort katterna till dem.

Eh - jag skulle gärna vilja behålla dem, och kommer därför ta hem dem. Min fråga är nu: Går det att skicka dem med flyg, eller måste jag åka med själv? Det är en bit att resa. Kontaktar man flygbolaget?

Sv: Skicka katt med flyg?

Det går att skicka, men det är mkt dyrare än att åka med katten själv. Åker du själv så har du katten/katterna som handbagage, och det kostar bara några hundralappar extra. Om du skickar katterna själva så kostar det flera tusen.
Men ring till flygbolag och hör.

Tack - det var bra att veta om kostnader! Det känns ju bättre att åka med dem själv också.

Hos SAS kan två katter åka inne i kabinen men om det är samma passagerare som har två katter så måste de åka i samma väska = trångt. Mina två katter reser i lastutrymmet när vi flyger, stor bur, uppvärmt och tänt, fungerar utmärkt.

:rofl: :rofl: :rofl:

Sorry - jag fick en bild av hur det skulle se ut om jag klämde ned båda katterna i en väska. Den ena är lite...korpulent!

Jag har tidigare tagit emot katt som kommit med flyg från Norrland och det gick på ca 1800:- om jag minns rätt. Nu skulle jag vilja frakta en katt från Umeå till Göteborg och skulle jag då själv flyga upp och hämta katten och sedan flyga hem med den igen skulle det gå på ca 3000:- så nu undrar jag vilka företag som man kan beställa frakt av katt med flyg hos, minns inte vad den förra katten skickades med då det inte var jag som ordnade det...

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30