Skicka höns?

Trissa

Trådstartare
Jag letar med ljus och lykta efter ett par Brahma-hönor till flocken, men de enda jag kan hitta finns ganska långt hemifrån. Går det att skicka ägg/kycklingar/ungdjur? Jag tänkte på typ bussgods, eller med tåg kanske?

Sv: Skicka höns?

Ägg går bra att skicka, men det finns en risk att gulan skakas sönder. Märk paketet ordentligt.
Nykläckta kycklignar har jag flera gånger skickat som buss/tåggods. Går jättebra. Skicka helst då de är nykläckta eftersom de inte är så beroende av mat och vatten det första dygnet.

Är det så svårt att hitta Brahmahöns?

Det verkar finnas gott om tuppar, men än så länge har jag inte hittat några hönor... Men jag har ingen brådska å andra sidan, så jag får väl ge mig till tåls... ;)

Vi har fyra Brahmahönor! :D Dom går att klappa och äter ur handen på en :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha en baddräkt. Skulle gärna beställa (jobbigt att leta i affärer) men tycker också det är jobbigt att skicka tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
1 328
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 267
Senast: MML
·
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 967
Senast: nyttnick
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
581
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam