skicka fiskar

Sv: skicka fiskar

Japp, men de kan ju ändå inte vara på "vift" hur länge som helst trots frigolitlådan!

Nä, men ett dygn i normala höstförhållanden borde dom klara i frigolitlåda. Det är iaf. så de akvariebutiker jag känner skickar/får hem sina fiskar.

Det beror på hur de fraktas, och tex var lådorna hamnar vid omlastningar och dyl. Hanteras de fint, väntar inomhus och åker varm bil är det ok. Får de stå stapplade utomhus och åkr i ouppvärmt lastutrymme så ska man nog ha några värmepåsar i....:D

ja, det där med påsar har jag provat en gång när dom skulle få byta akvarium.. det var rätt blött i hinken dom låg i :p

men nu behöver jag ju inte bekymra mig mer om hur jag ska skicka dom :( på tisdag kommer bödeln, jag pallar inte att göra det själv..
hade tänkt att lägga dom (en och en)i en påse och drämma in dom i nåt hårt, flera gånger på raken, är detta det snabbaste sättet tror du?

fan det känns så sorgligt, undrar om jag kommer att gråta en skvätt över mitt dåliga samvete...? :p

Att jag skrev som jag skrev beror på att de aktuella fiskarna i frigolitlådan "glömdes" bort och fick väl stå i bussen över natten har jag för mig. I detta fall var det iofs vinter, men man bör ändå ha koll på hur hanteringen av fiskarna kommer att skötas. De är ju trots allt levande djur.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 410
Senast: valpköpare
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 192
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama