Mirre

Trådstartare
Lägg ut era verk.
Länge sedan det fanns en sådan här tråd nu ju :bump:

Nån som minns hur man vänder på huset?
 
Sv: Sketch up

Jag har högvis med SketchUp-bilder på mitt blivande kök... Men jag är inte riktigt säker på att jag vågar visa upp dem, det är ju långt ifrån färdigexperimenterat med det än och trappan är inte klar... :D

Vända på huset, på vilket sätt?
Titta från ett annat håll = använda orbit-verktyget (blå pilar) och klicka och dra med musen
Vända huset till ett annat väderstreck = markera allt och använd rotate-verktyget (röda pilar)
 
Sv: Sketch up

Jag har laddat ner gratisversionen och försökt rita stall men jag lyckas inte riktigt.. Fattar inte hur man ska få dit boxväggar, fönster osv som jag ser att andra lyckas med :confused:
 
Sv: Sketch up

Det finns ju ett gäng olika sätt att göra på. Jag tycker det finns en massa bra instruktionsvideos på youtube, men jag vågar inte länka till något här på Buke. Vill du ha tips kanske jag kan pm:a!
 
Sv: Sketch up

Ingen som vill visa några sketchup-projekt? Jag är fortfarande inte klar med mitt kök (eller de andra delarna av huset/stallet för all del), men jag kan lägga upp liten 'detaljbild' från diskbänkshörnet i alla fall (jag är fortfarande mycket osams med mig själv om hur jag ska knyta ihop kök och farstu på ett sätt jag gillar så en mer övergripande bild väntar jag med), så vågar kanske någon mer lägga in något..? Vore kul att bolla lite idéer!

detalj.jpg
 
Sv: Sketch up

:eek: Coolt!! Jag fattar inte hur du kan bygga så verkligt.
 
Sv: Sketch up

Jag har knåpat ihop en mindre avancerad ritning men photobucket verkar inte ta emot filtypen. Vart lägger ni upp? Går det att ändra filformat?
 
Sv: Sketch up

Nu är jag hyfsat nöjd med själva layouten på köket, men jag är inte klar med färger och tapeter (jag har ca fjorton miljarder olika kombinationer sparade där ingen är riktigt bra... Men skam den som ger sig).

nbkok.jpg


Min tanke är att anpassa färgerna på snickerierna efter fototapeten och valet av bänkskiva. Fotot på tapeten som sitter ovanför köksbänken på den här bilden har jag tagit i Tjeckien, och jag har ett nästan likadant foto men med vallmo-ogräs spritt i vetet som jag också tycker är rätt snygg om jag vill ha in lite rött (har även en bild med halmrundbalar på ett fält som jag gillar, men jag tycker köket blir lite för brunt då, och en på en vall med en låg träallé vid horisonten som jag tycker blir lite väl mörk). Men jag skulle helst vilja ha en lokal bild. Synd att det är ett tag kvar innan havren går i ax häromkring nästa gång (eftersom jag helst skulle vilja ha havre eftersom jag har en förkärlek för just havre)... :p Jag funderar på att ta en bild när fågelbärsträden blommar (de är mycket vanliga här) och låta blommande körsbärsträdsgrenar hänga ut över köket istället. Det är ju inte lika långt kvar tills dess... :D

Nån som har lite kommentarer på bilden eller mina idéer (både positivt och negativt) så bara att uttrycka dem!
 
Sv: Sketch up

Det går att exportera till jpg så får du en bild du kan lägga upp på photobucket. Du går in på File -> Export -> 2D Graphic.... Sen väljer du Export type (längst ned i fönstret som kommer upp) som jpg eller png (har du mycket texturer brukar jpg vara bättre, har du nästan bara enfärgade ytor så kör png), döp filen och voila!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart ska man vända sig egentligen? Jag ville ta bort ett födelsemärke som 20-åring, men det var hur svårt som helst att få hjälp minns...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 156
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 356
Senast: Marita73
·
Kultur Jag efterlyser titeln på en bok som jag läste för kanske 10 år sen typ. Det är en svensk författare. Handlade om en tjej som bodde...
Svar
4
· Visningar
872
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 116
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp