sket ner sig

martha

Trådstartare
Hörde (Än en gång) min katt i ett slagsmål utanför huset...nu var det ju beckmörkt ute men jag släppte hundarna och dom fick nys på nåt o drog i väg....ropade på katten och han kom, han verkade lugn men hade SKITIT ner sig??? :crazy:

Har aldrig varit med om sånt ( grannkatten är en ruskig en men jag tror inte min skulle vara så rädd för den så han skiter ner sig)

Är det vanligt att dom gör så eller gör dom så om dom blir rädda??

Det kanske var en räv han slogs med....hmmm....eller kan det vara ett försvar att skita på förövaren :p

Sv: sket ner sig

Vår hittekatt gjorde det... han hade precis vågat smyga ut i köket, och så lät det i farstun, så han for som ett skott in under sängen i sovrummet med fartrand :o Han var dessutom väldigt lös i magen, o låg där o skämdes i stanken..... :crazy:

Vet inte varför det händer, men ibland så gör det det... om de har riktigt bråttom kanske :angel: Eller som med oss människor, det finns ju de som nyst och inte kunnat hålla igen tex, vanligt bland äldre :crazy:

Senast ändrad:

:( Stackars kissar, alltså både din och Prosits.
Men tarmfunktionen kan nog sluta fungera tillfälligt om man blir tillräckligt skräckslagen och har ätit något dåligt innan också.

Ja min tyckte väl inte det var så kul när jag tog han under vattenkranen :angel:
Fast jag tycker ju att han borde varit lite mer "upprörd" när han kom in....inga skador och helt cool......om han vart så rädd att detta hände så borde det ju synas NÅT på honom...å andra sidan är han långt från en vanlig katt....

lös skita var detta också :D

Hmm, nä , han kom in o jag märkte detta, tvättade av honom och gav honom mat...sen var det bra med det.....Men rädd blev han tydligen.....

Jag var ju ute och kollade hundarna vart dom försvann, lillen stod på skall...när jag kom dit så försvann "djuret"...sen kom lillen tillbaka.

Man har ju hört talesättet: springa skiten ur sig :D

Pumba behövde vi inte bada, han sprang så fort så han hann inte få nåt på sig.... :o

Det hade jag önskat att min också hade gjort :D
Luktar skit om händerna än på mig......

Jaså, du har inte lärt dig tricket?

Man ska ha plasthandskar på sig :D

Min gamla katt var en fegis hela sitt liv. När hon var ung var det än mer och det var inte bara en gång vi fick ta henne under kranen och tvätta bort skit. Ibland var det som tur var bara kiss...

:D

Nä, det tricket har jag lärt mig nu....:rofl:

Min är allt annat än en fegis, men heller ingen som går ut för att slåss(kastrerad)
Fick höra idag att katter kan skita ner sig som han gjorde när dom blivit fruktansvärt rädda, fasttagna och det är som sista åtgärden att spruta ner förövaren med skit......
Konstig är bara att han var helt lugn när han kom, han kom ju när jag ropade ( det gör han alltid om han hör mig) och efetr tvätten började han äta o sen gick o la sig.....

Min vita hona bajsade på sig när mammas stora huskatthane visade sig. Han gjorde absolut ingenting, men såg väl läskig ut. :smirk:

Min vita hona bajsade på sig när mammas stora huskatthane visade sig. Han gjorde absolut ingenting, men såg väl läskig ut. :smirk:

Ungefär som min häst då, fast han blev så rädd för en älg så han pruttade, och sen blev han rädd för prutten :rofl: o drog järnet med mig på ryggen :rofl:

Grannens hund bajsade på sig när den mötte en schäfer runt hörnet kom jag just på. :o Jag hade ingen lust att ta upp henne o trösta :angel: väntade med det till efter badet:crazy:

Det var nog det dråpligaste jag någonsin har sett. Hon bara lyfte på svansen och så trillade det ut några fina kulor. Även om det var synd om stackaren kunde jag inte låta bli att vika mig dubbel av skratt. Först fattade jag inte vad som hände, men när det väl gick upp för mig...:rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 203
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 928
Senast: Lager
·
Övr. Hund Åh sliter mitt hår! :arghh: Fick hem en 4 månaders boxervalp förra helgen. Super fin och följsam! Uppfödaren har lagt ner mycket tid på...
Svar
13
· Visningar
1 721
Senast: Lampan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama