surprice1985
Trådstartare
Betäckte mitt sto i somras med Cartier.
Tyvärr kunde semin. vet inte se något foster på 45-dygns kollen, för att vara hundra kollade vi en vecka senare med men kunde fortfarande inte se nåt...
Så resultatet blev ju att hon resoberat.
Hon kom inte i någon ny brunst och det var för sent på säsongen att betäcka om.
Vet. sa att hon kan komma av vara lite skendräktig i början innan kroppen har förstått att där inte finns nåt kvar, livmodern var tydligen perfekt, jätte fin o fortfarande "dräktig".
Nu i höst har magen börjat växa och hon har fått en riktig fölmage!
Beteendet är helt förändrat, blir sur som ett bi om man rör magen på henne...
Har böjat bita ifrån mot shettisen m.m.
Även blivit tjockare o varm framför juvret.
Beställde tid för blodprovstagning på henne på inrådan av semin. då hon inte hört talas om att någon varit så pass skendräktig.
Men vår vet. hade inte tid att ta henne förrän denna veckan och få skulle provet bli liggandes över jul och nyår.
Så jag avvaktade och beställde hem ett urintest till henne.
Har väntat hela veckan på att hon ska kissa o imorse fick jag äntligen mina droppar!
Nu visade testet negativt, var klart väntat men visst hade man hoppats på en fin julklapp
Så nu till frågan!
Någon som haft ett så skendräktigt sto?
Hur ska man behandla henne? Hon tror ju helt klart att hon ska få en bebis så det känns jätte jobbigt
Jag tror att det skulle vara bra för henne att hon sätts igång så fort som möjligt så hon får annat att tänka på, är jag helt fel ute?
Ska man sätta henne på någon diet?
Andra funderingar??
Tyvärr kunde semin. vet inte se något foster på 45-dygns kollen, för att vara hundra kollade vi en vecka senare med men kunde fortfarande inte se nåt...
Så resultatet blev ju att hon resoberat.
Hon kom inte i någon ny brunst och det var för sent på säsongen att betäcka om.
Vet. sa att hon kan komma av vara lite skendräktig i början innan kroppen har förstått att där inte finns nåt kvar, livmodern var tydligen perfekt, jätte fin o fortfarande "dräktig".
Nu i höst har magen börjat växa och hon har fått en riktig fölmage!
Beteendet är helt förändrat, blir sur som ett bi om man rör magen på henne...
Har böjat bita ifrån mot shettisen m.m.
Även blivit tjockare o varm framför juvret.
Beställde tid för blodprovstagning på henne på inrådan av semin. då hon inte hört talas om att någon varit så pass skendräktig.
Men vår vet. hade inte tid att ta henne förrän denna veckan och få skulle provet bli liggandes över jul och nyår.
Så jag avvaktade och beställde hem ett urintest till henne.
Har väntat hela veckan på att hon ska kissa o imorse fick jag äntligen mina droppar!
Nu visade testet negativt, var klart väntat men visst hade man hoppats på en fin julklapp
Så nu till frågan!
Någon som haft ett så skendräktigt sto?
Hur ska man behandla henne? Hon tror ju helt klart att hon ska få en bebis så det känns jätte jobbigt
Jag tror att det skulle vara bra för henne att hon sätts igång så fort som möjligt så hon får annat att tänka på, är jag helt fel ute?
Ska man sätta henne på någon diet?
Andra funderingar??