Skendräktighet på människor-symptom?

Enya

Trådstartare
Jag gissar att människor inte springer omkring och bäddar i en korg och gnyr och bäddar ner sig med en nalle eller leksak och slickar på den. Men hur vanligt är det med skendräktighet hos människor? Och vad för symtom är det?

Jag har morgonillamående.
Jag har foglossning.
Jag är så gräsligt trött.
På samma vis som när jag var gravid alla tre gångerna!

Vad i all sin dar är det som händer med min kropp?!

Jag har ingen barnlängtan, jag har fått mina barn och dessutom tagit hand om min systerdotter långt mer än vad hennes egen mamma gjort (tösen har bland annat bott hos mig på heltid några månader). Jag känner verkligen att jag är färdig med barnkapitlet nu. Så att det är inbillning pga barnlängtan tror jag inte på.

Jag hade för några år sedan något förhöjt testosteronvärde, men vet inte om det är så nu. Vet inte heller om det har någon betydelse?

På doggar hjälper det ju med ökat aktiveringsbehov, men hur funkar det på människor?

Sv: Skendräktighet på människor-symptom?

Är det ingen här som upplevt skendräktighet och kan berätta vad ni gjorde åt det och hur pass skendräktiga ni blev?

Jag har känt mig skendräktig flera gånger när jag fått för mig att jag råkat bli gravid. Det brukar ge sig när jag konstaterar att det mest var inbillning ;)

Problemet är ju att jag VET att jag inte är gravid. Det är liksom inte möjligt. Så det är lite tvärtom mot dig, om du förstår hur jag menar.

Jag konstaterade för några månader sedan att smärtan jag nog kände var foglossning och verkar inte osannolikt, men illamåendet är nytt. Även tröttheten på det här viset är nytt och gräsligt handikappande. Jag har i princip jobbat och sovit de senaste veckorna.

Därför undrar jag hur länge det sitter i och vad jag kan göra åt det? Det är som sagt rätt handikappande att ha det så här.

Jag tycker att du ska gå till doktorn och få taget lite prover. Det kan ju vara någon vajsing med hormonerna men det kan ju lika gärna vara lågt blodvärde eller något helt annat. I vilket fall så tycker jag att du ska kolla upp det så att du inte går och mår dåligt i onödan.

Jag funderar också på hormonerna lite grann.

När min älskade Enya löpte så blev hon skendräktig efter och gick helt upp i bäddande, söta hunden! Men det gick ju över på henne. Men hur gör man på människor? :(

Mår man illa av att ha lågt blodvärde?

Man kan säkert må illa av lågt blodvärde (man kan ju må illa av allt möjligt ju) men jag tänkte framförallt på att du känner dig tröttare än vanligt och det kan ju vara ett tecken på dåliga järnvärden. Om det fortfarande är lite si och så med dina matvanor (men du kanske äter bättre nu?) så är det lätt att man inte får i sig det som kroppen behöver för att må bra. Kroppen har ju oftast bra reserver av mineraler men fyller man inte på så sjunker ju värdena och då mår man inte bra. Jag tycker att du ska kolla upp dina värden och gärna be att de kollar mineralerna också. Endel läkare tror fortfarande att mineralerna inte har någon betydelse (mer än järn då) så ibland får man stå på sig lite för det spelar jättestor roll vad gäller måendet.

Jag gissar att människor inte springer omkring och bäddar i en korg och gnyr och bäddar ner sig med en nalle eller leksak och slickar på den.

Att hundar är skendräktiga har med deras ursprung att göra och att det i en hundflock föds få kullar ofta bara alfahonan och då är valparna sårbara- därför finns det en eller några honor som är skendräktiga och om alfahonan förolyckas så kan valparna få mat och skötas av en annan hona.

Fräck fråga kanske men klimakteriet?

Jag satt ju i rullstol under graviditetenmpga foglossning, det styrs ju av hormonerna.

Tycker du ska kolla upp. kanske struma ger såna symptom?

Vad jag hört är att det bildas fostervatten mm när man är sken-gravid ... och att man plussar på stickan, dvs. det kan visa sig först vid UL att man är "tom"...

Man kan säkert må illa av lågt blodvärde (man kan ju må illa av allt möjligt ju) men jag tänkte framförallt på att du känner dig tröttare än vanligt och det kan ju vara ett tecken på dåliga järnvärden. Om det fortfarande är lite si och så med dina matvanor (men du kanske äter bättre nu?) så är det lätt att man inte får i sig det som kroppen behöver för att må bra. Kroppen har ju oftast bra reserver av mineraler men fyller man inte på så sjunker ju värdena och då mår man inte bra. Jag tycker att du ska kolla upp dina värden och gärna be att de kollar mineralerna också. Endel läkare tror fortfarande att mineralerna inte har någon betydelse (mer än järn då) så ibland får man stå på sig lite för det spelar jättestor roll vad gäller måendet.

Mina matvanor? Hu? :o:angel::angel::cautious:
De är som de brukar vara även om jag då och då hamnar i nyttiga och vettiga perioder!

Jag får helt enkelt ta mig till läkare när de har öppet som vanligt igen, de har ju semester nu.

Fräck fråga kanske men klimakteriet?

Jag satt ju i rullstol under graviditetenmpga foglossning, det styrs ju av hormonerna.

Tycker du ska kolla upp. kanske struma ger såna symptom?

Vad jag hört är att det bildas fostervatten mm när man är sken-gravid ... och att man plussar på stickan, dvs. det kan visa sig först vid UL att man är "tom"...

Ja eftersom foglossning styrs av hormoner så ser jagi nte det som så udda att jag har det längre, det kommer i intervaller beroende på mens och ägglossning faktiskt, så där såg jag ett mönster. Men just morgonillamående är ju lite löjligt att få :D Och jag har gått upp 4 kg i vikt igen :( Jag hade foglossning med alla tre barnen, det var hemskt! När jag inte tänker på det utan gör en rörelse som gör ont, då kommer jag på igen att man kanske ska försöka hålla ihop kroppen lite och inte svansa omkring med benen hur som helst :o Jag har fått tips på övningar att göra, men jag glömmer det rätt ofta. Får skärpa mig alltså.

Men klimakteriet låter lite för tidigt, jag är bara 33 och har fortfarande regelbunden mens och ägglossning och inga övriga direkta relaterade problem.

Klokt att gå till en läkare.
Det verkar ju som om hormonspelet är satt ur spel. Vad det beror på kn bara en läkare (förhoppningsvis) svara på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka