Skendräktig

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare trotters.inc
  • Startdatum Startdatum
T

trotters.inc

Ett av våra ston är inte betäckt men har istället blivit skendräktig (av ren sympati med de andra?). Min fråga är nu vad NI brukar göra med era skendräktiga ston. Indragning på maten går inte- hon är rätt mager (köpte henne för 3 månader sedan), öka motionen.... Vad mer?

Sv: Skendräktig

Försök rätta till problemet med hormonerna först, dvs spruta igång henne till en ny brunst. Det brukar fungera för de allra flesta ston. Är hon inte undersökt innan är det också svårt att veta vad som är skendräktighet och inte, Det kan ju tydas på så många olika sätt. Låt en veterinär kolla henne, är det så att gulkroppen har "fastnat" blir du kvitt de hormonella problemen bara den försvinner :)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 028
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 770
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka