Skenande travhäst

Sv: Skenande travhäst

Oh herregud.. Trava inte ens 30 meter och skrittade honom kanske en halv km. Jag skulle ej köpa denna häst utan hjälpa ägaren att RIDA honom. MEN nu så visade de sig att hästen hade borelia, och hallucinerade och var extremt rastlös. Han hade sprungit sig smal i hagen och det var därför hon ville någon skulle rida. Hade tydligen ingen tanke på att kolla upp om de v något fel för ens detta hände.

Ja men om du skulle hjälpa henne o rida honom så ska man kanske börja med att skritta hästen...
Eeeh... Vilken rolig hästmänniska du är. Hästen har stått 4+ månader, du anser dig vara duktig nog att hjälpa o rida den men inser inte vilka skador det kan bli på hästen av att först ha stått och sen bli riden och dessutom bli riden så en skenar. Och nu har du dessutom ridit på en borreliasjuk häst som hallucinerar... Ehm...
Att dom springer sig smal är ingen ursäkt, då fodrar man mer!
 
Sv: Skenande travhäst

Det där är någonting en ägare får ansvara för inte jag :) o du är uppe varliges lite trögfattad som inte fattar att trava 5 meter skadar knappast en häst. Ska jag prova en häst som hon vill att jag ska rida 4 ggr i veckan så litar ju jag på ägaren o provtravar hästen som denne ville! O sjukdomsinfo fick jag efter ridningen hade skett. Ägaren gick bredvid hela vägen o sa vad hon ville jag skulle göra för o se om hon ville jag skulle hjälpa elr ej!
 
Sv: Skenande travhäst

5m eller 30m?
Och dessutom, om du red 500m, varav 30 var trav. Kan inte varit mycket till uppvärming för en häst som stått såpass länge och dessutom alldeles för mycket om den var mager.
Så du har inget ansvar?
Om någon skulle ge dig ett par tyglar i handen och säga rid så spelar de ingen roll om hästen är halt på alla fyra, ser ut som ett spjälstaket eller går på knäna? För ägaren har ansvaret? FY fan!

Och du travade varken 5 eller 30m om den skenade...
Och om det nu var 5 eller 30m så säger ju den sträckan INGENTING om hur hästen är...
 
Sv: Skenande travhäst

Kl
Seriöst ? Stackars TS .... Att ni orkar . Hon har frågat om reaktionen på hästen och genast handlar tråden om att hon är djurplågare som åker och provrider enligt ägarens direktiv Och provtravar hästen på en raksträcka 50 meter max. Hur står det till ? Seriöst !
 
Sv: Skenande travhäst

Ägaren red honom när jag kom dit, så hoppade upp i sadeln efter :) men du, vi kan strunta i detta nu, jag har uppenbarligen gjort fel i att inte ifrågasatt ägaren, det var faktiskt inget jag tänkte på alls! Trodde faktiskt att en häst kunde trava oavsett om den stått ett tag. My bad!
 
Sv: Skenande travhäst

Om hästen är så mager så rider man inte. Punkt!
Har hästen stått i 4+ månader travar man inte första ridturen.
Har ägaren dessutom ridit hästen innan?
Då skulle jag vända på klacken och gå, jag skulle inte sätta mig på den stackars kraken.

Dessutom blev de ju nu galopp också... på en grusväg... jättesmart.
 
Sv: Skenande travhäst

Du är helt galen ha ha . Du har inte ens sett hästen och har ngn bild av vanvårdad med revbenen ute och du går på ngn annan än ägaren ? Och dessutom om Max 50 trav på en oskolad Travhäst. Snälla . Att den föll i galopp är ju TS frågeställning . Inte eran vanvårds tråd som ni lyckas få den till på ngt absurt sätt trots att det inte öht handlar om ngt som Isåfall , uttryckligen bevittnat , bör tillfalla ägaren . Jisses !
 
Senast ändrad:
Sv: Skenande travhäst

Håller helt med du. Klart som tusan att man kan trava 30 m på en häst som stått länge, den har förmodligen rört sig bra mycket mer än så en vanlig tisdag i hagen...
 
Sv: Skenande travhäst

Och du diskuterar lika bra som vanligt.
VAR har jag skrivit att TS är djurplågare?
Varför i hela helvettet försöker man ens trava på en oskolad, mager travhäst som stått 4+ månader?
Ställer samma fråga till dig:
Om någon skulle ge dig ett par tyglar i handen och säga rid så spelar de ingen roll om hästen är halt på alla fyra, ser ut som ett spjälstaket eller går på knäna? För ägaren har ansvaret?
 
Sv: Skenande travhäst

Diskuterar? Du diskuterar ju inte öht utan anser att det inte går att trava 50 meter på en häst som stått i 4 månader. Trams säger jag.

mager stackars häst, som travast 50 meter = du idiot förklarar TS och skriver upprepade gånger att så gör man inte, det stackars djuret är utsatt. Om du inte därmed säger att TS är djurplågare så får du gärna utveckla hur du annars menar.
 
Sv: Skenande travhäst

Du kan inte ens svara på frågeställningen jag undrar så bevärdigar mig inte med att svara dig mer.
 
Sv: Skenande travhäst

svar:
Om hästen är halt och lytt så vad tror du?


trava 50 meter ser jag öht inte vad det har med din fråga att göra, och det du spytt över gällande ts. Eller har du bestämt dig för att hästen i fråga var lika halt som du bestämt dig för att den är undernärd och vanvårdad?
 

Liknande trådar

Hästhantering Som man kan se på mitt namn rider jag på ridskola. Senaste månaden har jag märkt att hästarna är inte hanterade på ett så bra sätt där...
Svar
6
· Visningar
1 918
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 454
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 442
Senast: MimmiNO
·
Ridning Hejsan! Jag rider på ridskola just nu som jag trivs väldigt bra på. Finns vissa hästar jag klickar med direkt och som jag får en jätte...
Svar
2
· Visningar
1 564
Senast: Ananazen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp