Skavsår..

L

Liten_men_tuff

Varje vinter får min häst skavsår av schabraken, han får skavsår vid länden, Nån som har ide vad som kan hjälpa ?

Sv: Skavsår..

Prova att köpa fårskinnsfäll. Sätt ullen nedåt mot hästen och skinnet uppåt mot sadeln. Jag köpte mitt i Polen men jag vet att IKEA har fast det är lite dyrare där.

ha lite glansspry men obs att bara ta på där de skaver så de inte blir under hela sadeln ... ja har de på mitt sto på bogen för att inte få skav av täckena .. o för mig funkar de .. lycka till

Jag skulle satsat på en fårskinnsvojlock eller nått liknande. Det är jättebra, kan man ha till annat också och inte bara förhindra skavsår ;)

Lycka till!

Min får också vinterskav på precis samma ställe och orsak som din.

Jag använder renskinn - mycket bättre än lamm/fårskinn, typ det enda som riktigt hjälper tycker jag, som man kan rida med som vanligt och ändå växer skavet ut. Dyrt att köpa men värt pengarna...

Liknande trådar

Kropp & Själ Precis ovanför skrevet och under magen) i det där vecket har jag fått skavsår. Jag är en varm person av mig så det började med lite...
Svar
17
· Visningar
1 645
Senast: Barret
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
1 045
Senast: cili
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 811
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama