skavsår mellan benen!!

Sv: Skavsår på musen!!!

Ha ha,ja en ny klitoris nu vore inte alls dumt,den jag har gör ooont.Rakad och len med bomullstrosa är testat,funkade inte de heller.Kanske ska prova med gelpad,går den att använda till westernsadel tro?

eckepue skrev:
Ha ha,ja en ny klitoris nu vore inte alls dumt,den jag har gör ooont.Rakad och len med bomullstrosa är testat,funkade inte de heller.Kanske ska prova med gelpad,går den att använda till westernsadel tro?
Borde fungera även till dom sadlarna

Inge fel på sadeln,den är bra.Blir lika även i andra sadlar,och helt naturligt skapt e jag oxå..hi hi.Nej jag kanske behöver härdas så man får valkar även där*skratt*:crazy:

Ja fy faaan! Skinnflådd var jag tills jag skaffade en dressyrsadel bred nog. Har annars alla sadlar mellan sittbenen och rakt upp i hårtårtan.
Någon borde uppfinna en utbytbar muffa.

Ja det finns ju muff peruker nu,så varför inte en utbytbar:banana:

Jag körde bara på, trots smärta, o till sist blev det en förhårdnad så idag får jag aldrig skavsår. :D Nä skoja bara. Men en gelpad borde funka. Annars vette tusan... *tänk, tänk*

eckepue skrev:
:o Okey,kanske en lite löjlig grej,men är det någon som får skavsår på musen när ni rider?Blir knäpp snart av detta,hur jag än försöker så går det inte.Har provat me olika jeans,olika trosor,ja you name it.Någon som varit med om detta och vad gjorde ni åt det?

Sånadär cykelbyxor med "vaddering"?

Har inte cyklister som knep att ha en mosad banan i cykelbyxan?:p
Mysigt som fasen, och gosigt.;)

Banan låter mojsigt,det måste jag testa:banana: Bra att ha om man blir hungrig under ritten kanske :D

Det kan inte vara sant?

-"Vad har du i fickan Jan"......:banana: ?

eckepue skrev:
:o Okey,kanske en lite löjlig grej,men är det någon som får skavsår på musen när ni rider?Blir knäpp snart av detta,hur jag än försöker så går det inte.Har provat me olika jeans,olika trosor,ja you name it.Någon som varit med om detta och vad gjorde ni åt det?

Är det inte bättre att ha ribyxor än jeans? Jeans måste ju skava ngt grymt... eller missförstod jag allt nu?

Har du provat att smörja in dig? Barnolja eller vaselin kan hjälpa eftersom det minskar friktionen. Trosskydd rekommenderas. :p

Blanka cykelbyxor under ridbyxorna kan också hjälpa genom att minska friktionen, byxorna glider mot varandra istället för att gnuggas mot känsliga kroppsdelar.

Tror det gällde Western, då det började pratas om en sådan sadel...
Och då ska det ju vara jeans... även om det låter lite smärtsamt, till och från.:smirk:

ho ho det här var det roligaste idag :d :) :banana:

Men allvarligt så hade jag kunnat starta den här tråden själv, så bra att nån vågade :o
eller vad löjligt, vad är det för pinsamt med det egentligen.
men fyyy f*n vad ont det gör... och jag rider inte tillräckligt ofta för att bli "immun"....

Men blir det inte bättre med tiden? Det hoppades ju jag... Vad säger ni som sitter till häst ofta och länge???

PS: Förresten så märker jag att det är bättre de gånger jag har på mig nån sorts "sporttrosor", några jag köpte i en sportaffär nån gång. lite annat material i dom, och lite kraftigare tyg kanske?

Det blir bättre med tiden. Iallafall lite...:smirk:
Red jättefrekvent förr, tävlade och hade mig... men minns fortfarande en 2dagars omgång i hoppning med distriktstränaren med fasa! Fick gnida på rätt bra med en lynnig märr i markarbetet, och låg sedan hemma och kved, naken med en ispåse i handduk mellan benen.:o

Prova med ett Fårskinn i sadeln, finns speciella till westernsadlar.

Annars kan man har tunna strumpbyxor under jeansen...Funkar bra på mig iallafall.

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 383
Senast: Alexandra_W
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 535
Hästvård Känns som en onödig tråd men jag måste skriva av mig lite.. Magkänslan idag säger att det är nåt stök med pållen.. :( Har till och...
Svar
5
· Visningar
3 255
Senast: Nominous
·
Träning Måste bara höra om någon varit med om liknande även om detta inte är något problem jag har idag... För ca 2 år sedan (hösten 03) hade...
Svar
18
· Visningar
2 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka