S

Sofia-J

Min ponny har väldigt mycket skav just nu, vid fällningen! Han har skav under sadeln och vid sadelgjorden. Men vid sadelgjorden har det löst sig eftersom att jag har köpt en pad som jag har köpt och satt runt. Jag försöker att alltid borsta extra noga på dessa ställen, och han får B-vitamin, som ska hjälpa vid fällningen. Har ni något tips på vad jag kan ha till sadeln?

Sv: Skav!!

Jag har hört att renskinn är det bästa eftersom de har luftfyllda hårstrån. De ska visst inte ge skav och de anpassar sig också väldigt fint efter hästen oavsett om den har massa hår som korvar sig när det blir svettigt eller ej..

Det har jag redan, men det hjälper ju inte sådär jätte mkt.

Jag vet att man kan beställa från läderiet i danmark..kolla olika webshopper, börjes eller vad som helst:)

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder...
2
Svar
26
· Visningar
761
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 106
Senast: super
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros
  • Blöt utebox!