Skav från sadelgjorden

Daimie

Trådstartare
Ska starta Greveritten nu i helgen och lagom tills det så fick min häst skavsår av en gjord förra veckan. Har provat lammskinnsludd på en annan gjord som jag införskaffade men det tycks inte riktigt hjälpa. Köpte någon självhäftande sårbandage liknande för djur. Har ni några andra tips?

Sv: Skav från sadelgjorden

Min häst brukar också lätt få skav. Jag brukar smörja på någon salva "hal" (där det inte är karens tid på) så att dte ska bli mer glid, eller vad man ska kalla det.

Tack för hjälpen, ska smörja med vaselin för glatta livet. Såg att du ska starta i helgen också, vilken klass?

Japp det ska jag:) i T50, vilken klass ska du starta i? hoppas vi träffas:bump:

Hej! Hoppas träningsvärken lagt sig... det har inte min, haha. Grattis igen till det fina resultatet på Greve!
// Daimies låneryttare ;)

Inte min heller...haha, det har sitt pris att ligga i topp:D;)
Tackar!
Daimie såg också väldigt trevlig ut på ritten!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: malumbub
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 208
Senast: lirco11
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 941
Senast: Hoarfrost
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat