Kaki
Trådstartare
Min häst har fått glesare päls vid skänkelläget och då menar jag inte av att jag har suttit och "gnuggat hälen mot honom" (för det har jag inte) utan han har fått lite skav där jag har hela min skänkel Det började när jag klippte honom och har blivit lite mer och mer. Kan det vara så att han är så känslig i pälsen att han får skav av läderridstövlar? Han får lätt skav på bogen också av täcken.. Självklart är det ju lite mer där jag har foten (och sporren vid hoppning) men jag tänker jämt och ständigt på att inte gnugga och inte hålla om hela tiden då han kan vara ganska seg och jag vill ha honom alert (vilket jag tycker dessutom fungerar!). Kan det vara så att jag har dåliga ridstövlar? Har Graninge, nöter dom extra mycket? Dom har ju inte läder på foten och ganska stora sömmar..
Som det känns nu vill jag inte rida mer i vinter, känns elakt även om jag vet att jag inte gnuggar! Har sett många som håller om och driver mer än jag men deras hästar har inte skav
Någon mer som har samma problem?
Som det känns nu vill jag inte rida mer i vinter, känns elakt även om jag vet att jag inte gnuggar! Har sett många som håller om och driver mer än jag men deras hästar har inte skav
Någon mer som har samma problem?
Senast ändrad: