Skav av ridbyxor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Akela
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 874
A

Akela

Jag köpte ett par nya Copperfield ridbyxor i måndags. Snygga och med jätte bra fäste i sadeln, MEN jag fick skav på knäna! Har aldrig varit med om detta tidigare. Är det bara att sälja byxorna eller brukar de mjukna efter ett tag?

Sv: Skav av ridbyxor?

Jag har just nu bara Copperfieldbyxor och har aldrig haft problem med skav på knäna :crazy:

Hmn, nej jag har faktiskt aldrig hört talas om någon annan heller som fått skav på knäna av ridbyxorna. Men är de skodda eller oskodda? Tänkte i fall att de var skodda över knäna just? Då kanske det är så att skoningen är lite stum. Men antingen så kan du ju ge dem en chans och använda dom och se om de mjuknar (de borde ju göra det) annars så får du nog sälja dem.

Det är helskodda byxor, jag tror det är sömmarna som skaver. De är skodda med något konstigt material som ger bra grepp i sadeln men det är lite hårt på insidan. Ska prova att tvätta dem.

HAHA, vad intressant att du skriver så för här sitter jag med samma jävla skav!!

Red en dressyrlektion igår med mina nya copperfield, och fick skav på kväna av sömmen också! Jag har dock haft ett par lika dana förut utan problem, men domma =aj aj...

:p

Har också helskodda, men aldrig haft några problem =P Era måste vara felsydda eller nått?
Är de från Ullared?

Jag har oxå ett par helskodda copperfield från gekås som jag köpte i somras. Fick väldiga skavsår på ena knät (aj,aj..)när de var nya. När de var tvättade första gången försvann skavet. Nu är de jättesköna!

Ja de är från GeKås! :) Yelly: Är dina också det?

Ulle: Ska prova att tvätta dem då.

jajjemen! gekås! får väl också gå och tvätta då :rofl:

Fick det av mina Drako, helskodda i läder. Jag hade använt dem massvis med gånger men efter ett träningspass fick jag plötsligt skav på insidan av knäna :S Måste ha ridit på ngt skumt sätt för det gick över och har aldrig synts till igen :D

Jag får ibland otäcka skavsår på insidan av knäet. Märket på mina byxor verkar inte spela roll. Det är jättekonstigt, ibland får jag inget på ett par år och ibland blir det värre. En gång skulle jag tävla just då det kommit. Jag fick linda benet med gaslindor och flera kompresser för att det inte skulle blöda igenom de vita ridbyxorna. (hade ju varit snyggt....:eek: )

Jag har också fått skav av mina ridbyxor när de var nya men jag tejpade sömmarna och då försvann det och efter några tvättar behövdes inte tejpen längre.

Vad skönt att det inte är bara jag som får skav avridyxor. Trodde jag var den enda i välrledn.:D
Alla jag har pratat med tycker att det låter konstigt, för det får aldrig dom:confused:
Vad ska man ha för ridbyxor. Får alltid köpa knäskodda, lite trist.
Dom enda som är sköna är H¤¤ks CRW.

Nickan: Smart att tejpa sömmarna. :idea: Vad för tejp använde du?

Skogersson: Jag har två par helskodda från Börjes och de har jag aldrig fått skav av.

Jag brukar få skav på insidan av knäna när jag använder helskodda byxor - oavsett märke.

Efter tips från en känd dressyrryttare rider jag alltid med sidenlångkalsonger under. De är tunna och smidiga (= tar ingen plats under tajta byxor) och det blir inte för varmt med dem heller.

Jag använde kirurgtejp, sådan man köper på Apoteket

min kompis fick också skav av sina copperfield ridbyxor från Ullared, dom var helskodda, o det var sömmen vid knäna, hon har fortfarande ärr från sömmen, så jag tror inte dom mjuknar, hon sålde sina iaf.

Hej jag har också ett par copperfield ridbykor men jag har skav av mina i rumpan och i knänan jag har helskodd adet är lite konstigt för det hare jag inte med dem gammla och har aldrig ahft:smirk: :)

Hej jag har också ett par copperfield ridbykor men jag har skav av mina i rumpan och i knänan jag har helskodd adet är lite konstigt för det hare jag inte med dem gammla och har aldrig ahft:smirk: :)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 186
Senast: super
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 179
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka