Skav av martingal/brösta??

Ickapeltz

Trådstartare
Jag har en kompis vars häst har fått skav utav sin martingal på sidan utav halsen.
Hon har satt på ett luddset (sånt man kan köpa till grimma/träns) som bara vrider sig.

Finns det någon som har något tips på hur man kan lösa detta?:confused::confused::confused:
 
Sv: Skav av martingal/brösta??

Pälsglans och långa fårskinns tunnlar, har man många korta så kan även kanterna på kudden ge skav.
Pälsglans minskar friktionen så det är bara att ösa på, och försöka undvika röra hästens hals då det blir glatt om händerna då också :p
 
Sv: Skav av martingal/brösta??

För att komma undan att fårskinnet snurrar och flyttar på sig kan man fästa det med gummiband (till knoppar). Knyt hårt och "gnugga ner" gummibandet i fårskinnet så att inget skav uppkommer från det. Har funkat för mig, iaf. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 273
Senast: mamman
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 587
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp