Skapa tumbnails

T

TjejTjejen

Jag ska göra en sida med mina egna fotografier. Vill ha små bilder som man kan klicka på och då kommer det upp ett nytt litet fönster med samma bild fast större.

Hur gör man detta?

Du kan forminske bilder i et fotoprogram. Aller helst er nok dette en ting du i lengden ikke ønsker å gjøre manuelt. Desverre vet jeg ikke hvordan en gjør dette på Windows, men vil anta du kan lage et script eller få tak i et skript som gjør dette automatisk for deg.

I Photoshop kan man spara vad man gör med en bild och sen utföra det automatiskt på en serie bilder.

Photoshop 7

I fönstret med History/Tool preset/actios
finns under Actions en knapp som heter "New action" och en som heter begin recording.

Så man spelar in sitt handlande där och använder sedan
File->Automate->Batch, där kan man välja action och en mapp som ska påverkas etc.

Jag kommer inte ihåg exakt hur man gjorde själv men du kan säkert klura ut det. :)

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
432
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 469
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
985
Senast: Fille
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka