Skapa tumbnails

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare TjejTjejen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 453
T

TjejTjejen

Jag ska göra en sida med mina egna fotografier. Vill ha små bilder som man kan klicka på och då kommer det upp ett nytt litet fönster med samma bild fast större.

Hur gör man detta?

Du kan forminske bilder i et fotoprogram. Aller helst er nok dette en ting du i lengden ikke ønsker å gjøre manuelt. Desverre vet jeg ikke hvordan en gjør dette på Windows, men vil anta du kan lage et script eller få tak i et skript som gjør dette automatisk for deg.

I Photoshop kan man spara vad man gör med en bild och sen utföra det automatiskt på en serie bilder.

Photoshop 7

I fönstret med History/Tool preset/actios
finns under Actions en knapp som heter "New action" och en som heter begin recording.

Så man spelar in sitt handlande där och använder sedan
File->Automate->Batch, där kan man välja action och en mapp som ska påverkas etc.

Jag kommer inte ihåg exakt hur man gjorde själv men du kan säkert klura ut det. :)

Liknande trådar

IT & mobiler Försöker hitta information om hur man utan att blockera en person kan ställa in så att man inte får några notiser från den människan...
Svar
3
· Visningar
421
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år...
2
Svar
39
· Visningar
1 246
Senast: manda
·
IT & mobiler Vad är smartaste sättet att kunna spara ett sms? Långtidslagringen sedan ska vara i datorn, inte på telefonen. Och jag vill gärna...
Svar
15
· Visningar
538
Senast: sjoberga
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
843
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka