cactuspower

Trådstartare
Tänkte fixa ett skåp o ha i stallet, ett sånt där stort alltså. Men vad ska man tänka på och ha med så att allt får plats? Hade väl tänkt en hylla överst för täcken o dyl, en sadelhängare och flertalet sånna där tränshängare för träns och grimmor. En sånn där hållare där man kan sätta upp typ saxar, spön o dyl. som kostar 40:- från hööks. Och så två hjälmhängare. Är det nåt mer man kan tänkas behöva? Ev. tips och råd?

Ok, men det hade ja redan tänkt ju. :p Har i oförsig ingen sadel men i fall att man skaffar sig en så är det ju bra och ha skåpet klart redan liksom. :)

Att du snart kommer att ha fyllt det till bredden...
Jag har två skåp och får ändå inte plats med allt... :o
Och då har jag inte sadlarna i skåpen.

Oj! :eek: Hur många hästar har du då.. ? :p

Men jag tänkte bara, för jag är ju bara skötare på lektionshäst. Men jag har ändå lite träns, en del grimmor och täcken m.m. Hittar jag en långtida sköthäst kan jag även tänka mig investera i en beg. dressyrsadel och rida lektion i samt på helgerna + måndagarna, blir ju ändå uppåt 3-4 dagar i veckan. Däremot har jag redan 3 hjälmar och ska köpa ytterliggare en ny, men jag tänkte ha en eller två i stallet då bara. Sen ska ja fixa en ordentlig ryktlåda och börja samla på mig ett stallapotek lite smått.. :)

jag har nåt liknadne skåp i mitt stall.

Ett tips är att sätta upp mycket korgar och krokar.
häng upp på väggen istället för att slänga allt i en hög på mitten ;) som vi brukar göra :o

en sadelhängare tar bara massa onödig plats om du ända inte har en sadel.

och satt upp saker på dörren oxå (om det finns dörr alltså)

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 490
Senast: Ajda
·
Gnägg Hur ska jag tänka...? Stallet har 4 boxar ( vi har 2 ridhästar samt 2 shettisar för körning, alla hästarna går på lösdrift och kommer i...
Svar
7
· Visningar
1 686
Senast: pajaztar
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
799
Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska...
2
Svar
31
· Visningar
3 397
Senast: LillaMusse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka