Skänkelvikning?

Tigertofflan

Trådstartare
Jag vet inte om detta ska ligga här, men hittade inget som var bättre. I alla fall. Jag har en häst nu som är riden i två år (han är dock sex år gammal). Han kan bära sig i skritt och trav, men galoppen är som den är... :crazy: Jag tänkte börja så smått med skänkelvikningar och annat sidförande, men hur lär jag honom det? Börjar jag från marken? nån som har praktiska tips och idéer? Behöver all hjälp jag kan få, jag är rätt ny på att lära hästar övningar :confused:

Sv: Skänkelvikning?

De unghästar jag har ridit har man inte behövt LÄRA sidvärtsrörelser, om de går på hjälperna ordentligt och är lydiga för inner och ytterskänkeln är det inte alls svårt att få dem att gå åt sidan.

Sv: Skänkelvikning?

Okej, låter vettigt, varför tänker jag aldrig så långt? :crazy: Får jobba på det nästa ridtur då :smirk:

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 465
Senast: Roxy
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 485
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 170
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama