Människovärdet kan viss reduceras genom handlingar och val. Inte andras, men väl ens egen.
Nej, det anser jag inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Människovärdet kan viss reduceras genom handlingar och val. Inte andras, men väl ens egen.
Nej, det anser jag inte.
Enligt migrationsverket var 55000 kvinnor, 60000 män. Kan ju knappast bli 90% män???Konstigt att 90% av dom som kommer är MÄN?
Som kontaktperson till en ung människa som kommit till Sverige från Syrien blir jag bestört! Hens pappa dog för 5 är sen, de flydde för tre år sen, tvä bröder, mamman och hen. En tredje bror åkte i en annan båt från Turkiet, de vet inte var han är, om han ens är i livet...
Har nu väntat i 3 år på besked om uppehållstillstånd, äldsta brodern har fått sitt, men inte resten av familjen.
Ingen kontakt med vare sig släkt eller vänner på tre år...
Kan inte ens föreställa mig deras situation!!!
Dessutom, hur ska vi FÖRHINDRA invandring/asylsökande när vi är med i EU? Går ur??Öppna gränser är en del av det, dessutom säger FN att asyl-ärenden ska prövas. Ska vi gå ur FN?
http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Asylregler.html
Kan bara hålla med! Nu har iofs denna familj överklagat, men jag vet en annan familj som det tog lika lång tid för, de utvisades men fick senare permanent uppehållstillstånd (de utvisades till en plats dit pappan i familjen skulle utvisas, efter sitt fängelsestraff, han hade torterat familjen... I detta land var det dödssynd att skilja sig/ange sin man...)Ett bevis på Migrationsverkets bristande resurser. Det skall inte få ta tre år på att få besked! Det är beklämmande.
Mer resurser måste till.
Ett bevis på Migrationsverkets bristande resurser. Det skall inte få ta tre år på att få besked! Det är beklämmande.
Mer resurser måste till.
Hör den här statestiken också till "lögnerna"
Uppföljning av LBB länk ovan
”Den politik som hittills har prövats har misslyckats”
http://www.dn.se/nyheter/sverige/den-politik-som-hittills-har-provats-har-misslyckats-1/
Som alla mynt så har saken minst 2 sidor.Till delar ja.
Men vi har lyckats ta emot väldigt många som flytt krig och förtryck. Utmaningarna blir än större något år framöver.
Det hade alla gånger varit ett större misslyckande att behöva säga nej till asylberättigade som flytt hit.
Utmaning = Enormt problem.Till delar ja.
Men vi har lyckats ta emot väldigt många som flytt krig och förtryck. Utmaningarna blir än större något år framöver.
Det hade alla gånger varit ett större misslyckande att behöva säga nej till asylberättigade som flytt hit.
Du får inte skicka tillbaka folk med berättigade asylskälOch betydligt mer absurt att skicka tillbaka medmänniskor till krigszonen.