aneeette
Trådstartare
Funderar på att lära min hund nånting av det när vi kommer igång med Söket ordentligt. Har kört bara kört 3-4 sök hittills, så vi är ganska mycket nybörjare än så länge, så jag ställer inga större krav än att han ska hitta människan som gömt sig
Eftersom han inte är en hund som älskar folk så behöver vi nog en hel del träning innan det blir aktuellt - MEN han har överträffat mina förväntningar de gånger vi provat sök hittills, så man vet ju inte, det kan gå fort innan han börjat tycka det är riktigt roligt. Roligt är det redan; Matte blir jätteglad och man får köttbullar av figgen 
Men till min fundering - hur lär man in skallmarkering? Att lära honom skälla är inte något problem, det är han bra på
Men hur får man hunden att skallmarkera?
Och eftersom han är så liten så kommer han ju bli helt slut av att skutta fram och tillbaka i skogen med rullmarkering. Fast konditionen går ju alltid träna upp, men den är rätt bra redan..
Så, ni som är lite mer insatta än mig får gärna berätta hur ni gjort för att lära in de två olika markeringarna. Hur har ni gått tillväga?

Men till min fundering - hur lär man in skallmarkering? Att lära honom skälla är inte något problem, det är han bra på
Och eftersom han är så liten så kommer han ju bli helt slut av att skutta fram och tillbaka i skogen med rullmarkering. Fast konditionen går ju alltid träna upp, men den är rätt bra redan..
Så, ni som är lite mer insatta än mig får gärna berätta hur ni gjort för att lära in de två olika markeringarna. Hur har ni gått tillväga?