Skall vi byta hundar med varann?

prinsessfeminist

Trådstartare
Vill inte förstöra Swats valptråd, så vad sägs om att ha en hundbytartråd? Jag har för tillfället två individer som jag överväger att byta ut. Frågan är vem som skulle få äran?

Jag har en schnauzervalp som jag inte vill byta mot Generalens boxervalp, det är i alla fall säkert. Jag skulle kunna tänka mig något lite lugnare och sävligare, en lagom gammal golden utan jaktlinjer, en snäll berner sennen eller varför inte leonberger. Är det någon som har någon sådan?

I utbyte erbjudes ett stycke vild och ohängd schnauzer som tuggar sönder allt hon kommer åt om hon inte får göra vettiga och arrangerade aktiviteter. Hon drar lite i kopplet och springer runt som ett torrt skinn över och under möbler. Just nu gnäller hon för att hon har tråkigt, såhon passar bra för den nattligt aktiva.

Ytterlgare hund erbjudes för utbyte, men då vill jag nog ha något nästan lika bra. kanske någon av Korwens dvärgschnauzrar? Ett stycke hane finnes, mycket mjuk och foglig utan vaktinstinkt.

/Öppen för förslag :D

Sv: Skall vi byta hundar med varann?

ja skulle nog kunna byta bort min lilla rottis kille som biter på allt han kommer åt och lite till. tappar öronen totalt ibland. han är söt när han sover men de är inte ofta. Kan tänka mig en äldre rottis eller amstaff eller varför kanske inte en Pyreneisk mastiff :D

ja skulle nog kunna byta bort min lilla rottis kille som biter på allt han kommer åt och lite till. tappar öronen totalt ibland. han är söt när han sover men de är inte ofta. Kan tänka mig en äldre rottis eller amstaff eller varför kanske inte en Pyreneisk mastiff :D

Bebben kan jag isf tipsa om. Hon lär ha en och annan amstaff att byta ut. Din rottis får du annars gärna behålla för dig själv. Jag behöver inte pälsen de fäller heller, när jag tänker efter.

Hade du frågat för sisådär fyra, fem år sedan så kunde du fått en rottisdam i mogen ålder i utbyte, men frågan är om hon varit sävlig nog för dig? Hon hade gnagartendenser också faktiskt. Gillade med fördel barnpusselbitar. ;)

Vad skönt det är att läsa andra som blir frustrerade ibland!
Att ha valp är ingen dans på rosor kan jag lätt konstatera :) Även om det stundvis är helt underbart med!
Idag har min Dina som jag trodde var hyfsat rumsren, kissat inne 3 ggr på en halvtimme :O

Jag har en schnauzervalp som jag inte vill byta mot Generalens boxervalp, det är i alla fall säkert.

Nu förstår jag inte vad du menar. Jag känner mig djupt kränkt och sårad. Alla vill väl ha en 8 månader gammal 20-nånting-kilos boxervalp som anser sig själv vara störst, bäst och vackrast, tycker att matte är en tråkig militär som skulle platsat hos SS och husse en lekfarbror som man kan behandla lite hursomhelst, som ser ut att vilja äta upp mötande hundar och som för tillfället är rädd för sin egen skugga ute i skogen och har så många tokiga idéer i huvudet att hon riskerar gå in i väggen. Inte är hon rumsren heller, och vaktar som en tok varje gång någon ids gå för nära dörren.

Senast idag hjälpte hon matte att rensa kattlådan genom att äta upp diverse exkremiteter och häva ut x antal liter kattsand över hall- och badrumsgolv. Men det gjorde hon säkert bara av omtanke, nu slapp ju matte göra rent kattlådan och fick dessutom nydammsugna golv till på köpet!

Helt ärligt, jag förstår inte. Förstår inte alls.

:D :rofl:

*KL*

BOXERVALP BYTES MOT GOSEDJUR!

Senast ändrad av en moderator:

Vill även tillägga att hon är ytters fotogenisk. Se bara här hur väl hennes höga IQ avspeglar sig i bilderna:

IMG_2732.jpg

IMG_2748.jpg

:angel:

Är det inte så här dom ska vara en lördagsmorgon när man som matte sitter vid datorn?

29532298.jpg

Rolig tråd :D

Till Generalen. Jag har ett gosedjur du kan få av mig, så testar jag din galning :angel:
Just nu är jag lite svag för boxer, tycker jag ser dom överallt. Och i kursen jag hjälper till i nu på klubben är det med 3 valpar och jag blir helt sjuk när jag ser dom :love:
Men jag tänkte vi kan byta en vecka eller så, bara för inse att jag ska aldrig ha nån boxer :angel: :p

Här har du Kurt.. Ser ut att ha samma IQ som din tok :D
http://s122.photobucket.com/albums/o259/Grana_album/?action=view&current=100_6996.jpg

Jag har ju gjort lite ändringar i vår flock, så jag har ingen jag vill bli av med. Men en galen svart schnauzer får gärna komma hit och leva rövare ett tag :)

Mot dvärgen kan du få rottisen. Det är nog ett rätt jämnt byte. Monstret får du behålla. Vrålapan är en ängel i jämförelse.

Haha, åh, Arwen är ju så jäkla SÖT på de där bilderna! :D

Jag har (för första gången i världshistorien?) ingenting att byta ut. Återkommer någon dag när jag är trött och unghunden pigg :p

Söt? Jaa, tycker man att små missfoster är söta, så... :confused:

(läs: tycker jag med :love:, men det kan jag ju inte erkänna, förstå vilken egoboost hon skulle få då! mer ego är det sista hon behöver) :D

Jag har ju gjort lite ändringar i vår flock, så jag har ingen jag vill bli av med. Men en galen svart schnauzer får gärna komma hit och leva rövare ett tag :)

Hehe

Ja, varför njuta av stillhet och harmoni och man inte måste? ;)

För tillfället ligger nämnda huligan utslagen på golvet, men har hela förmiddagen ägnat sig åt att på bakbenen i snygga sidvärtsrörelser damma fönsterbrädorna med skäggstubb. Ett och annat fynd gjorde hon också, tex. en liten porslinsfigur av två rottweilervalpar i en liten hundkorg. Med blixtens hastighet lämnar då mumrik sin fönsterbräda, kastar en snabb blick över axeln för att se om någon såg något.

Väl inne på mer lugna domäner såsom ett barnrum hittar vi senare tjuven fullt upptagen med att slicka ren den lilla prydnaden och gnaga lite på deras huvuden. Min blotta uppenbarelse får henne att överväga att spotta ut fyndet, eller lägga ned hakan som om ingenting hänt. En snabb överläggning och hon bestämmer sig för att spotta ut prydnadsprylen och i galopp genskjuta matte för att ge sig ut på nya äventyr. Kanske kan man gå igenom soppåsen i äldsta barnets rum igen? En och annan gammal teckning kan man ju bita sönder. Den skulle ju ändå slängas. :angel::devil:

Grana... så... ehh.. jag uppmanar dig att tänka dig för. :idea:

Jag skulle dock kunna tänka mig en mops i utbyte. Dv.schnauzern här hemma hade nog tyckt att det vore en mer intressant partner också. Jag hade också uppskattat att få vara ensam vid diskbänk och spis och slippa håriga svarta tassar som "hjälper till" att få igång spisen eller hänga på dörren till sopskåpet.

Kan du garantera att hunden har alla tassar i fyra hörn så bytt-bytt! :idea:

Mot dvärgen kan du få rottisen. Det är nog ett rätt jämnt byte. Monstret får du behålla. Vrålapan är en ängel i jämförelse.

Din rottweilergentleman skulle matcha dvärgschnauzern, så jag föreslår att jag tar hand om gentlemännen (som den gentlekvinna jag är) och du får skägget som kul lekkompis till vrålapan! :D

Tänk vad skojigt ni skall ha! :p Ungdomlighet och ystra skutt piggar upp den tröttaste student. :)

Så kan jag och de väluppfostrade herrarna gå på café och äta glass. :love:

Är det inte så här dom ska vara en lördagsmorgon när man som matte sitter vid datorn?

29532298.jpg

Det är de kuperade som gör så, säger vår huligan. "Vi med öron och svans är mer kreativa än så", berättade hon. :laugh:

Hmm... :crazy: Ser njutningsfullt ut. Och harmoniskt. Hur gammal är jycken? Intresserad av ett byte?

Jag kan gärna byta hund med någon.

Har en åttaårig foxterrier, älskar barn och är husses gullegris.
Skäller aldrig, är nöjd med att vara hemma de timmar tvåbeningarna jobbar.
sover i sängen och älskar ost, växlar mellan att vara en knähund och en "tudorkanin". Hemmvid lämnar han aldrig tomtgränsen utan sitter fint och tittar på alla som går förbi.

MEN han är fullständigt värdelös att gå i koppel, jagar mot bilar, cyklar, allt. Värdelös att ha med i stallet och går inte att ha lös när man rider.
PICT0035.jpg

Önskas:
En korthårighund som är väluppfostrad och fungerar med hästar.

Jag har ingen hund att byta ut, då jag är mer än nöjd med min lilla skäggiga råtta :love:

MEN jag måste bara säga att detta är den roligaste tråden på buke ever! :bow:

Kan ju slänga in en bild också btw!

img_9816_53734415.jpg

Senast ändrad:

Din rottweilergentleman skulle matcha dvärgschnauzern, så jag föreslår att jag tar hand om gentlemännen (som den gentlekvinna jag är) och du får skägget som kul lekkompis till vrålapan! :D

Tänk vad skojigt ni skall ha! :p Ungdomlighet och ystra skutt piggar upp den tröttaste student. :)

Så kan jag och de väluppfostrade herrarna gå på café och äta glass. :love:

Söt är hon ju. Men jag tror inte jag skulle ha en hel pryl i bostaden om jag släppte lös de där två.:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bråkande hundar
  • Tuggbensfavoriter

Hästrelaterat

Tillbaka