Skall jag eller inte??

pippilotta

Trådstartare
Har en katt på 10 månader som jag vet är understimulerad p.g.a att hon alltid haft hundkompis att leka med, tyvärr så har hundkompisen flyttat och min hund leker inte med henne.
Funderar på att skaffa en kattunge framöver som kompis till henne så hon har någon att leka med, gör jag rätt om jag tar en liten på 12 veckor eller ska jag försöka få tag på en lite äldre katt på sådär 5-6 månader?
Hur skulle ni göra?
Som det är nu så får hon stora "stollarycket" emellanåt och far som ett svart streck fram och tillbaka, stimulerar henne med lite godisletning emellanåt samt försöker leka med henne, men det hjälper ju bara för stunden, sedan är hon igång igen.

Tacksam för alla svar som jag får

Skall tillägga att hon är innekatt.

Sv: Skall jag eller inte??

Att dom springer som galningar är inte nått konstigt, det är deras sätt att göra av med energi. Betyder inte på något vis att dom är understimulerade.
Vilken ålder på kattungen kvittar nog. Men visst kanske din nuvarande har lite mer nöje av en kattunge som är lite äldre.

Sv: Skall jag eller inte??

pippilotta skrev:
Har en katt på 10 månader som jag vet är understimulerad p.g.a att hon alltid haft hundkompis att leka med, tyvärr så har hundkompisen flyttat och min hund leker inte med henne.
Funderar på att skaffa en kattunge framöver som kompis till henne så hon har någon att leka med, gör jag rätt om jag tar en liten på 12 veckor eller ska jag försöka få tag på en lite äldre katt på sådär 5-6 månader?
Hur skulle ni göra?
Som det är nu så får hon stora "stollarycket" emellanåt och far som ett svart streck fram och tillbaka, stimulerar henne med lite godisletning emellanåt samt försöker leka med henne, men det hjälper ju bara för stunden, sedan är hon igång igen.

Tacksam för alla svar som jag får

Skall tillägga att hon är innekatt.

Det där är en svår fråga. Själv har jag blivit illa tvungen att sälja vår vackra flicka. Har dock inte hittat något nytt hem trots ihärdigt letande. Hoppas dock fortfarande på att finna ett hem då hon förtjänar det, är ju bara lite över året. Synd du bor så långt från mig :smirk:
Hoppas det löser sig, lycka till!

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 373
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 367
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama