Jag håller på att bygga en vagn till mina shettisar...och är nu frame vid skaklarna. Det är en fyrhjuls flakvagn med hand broms kopplad till fram axeln...1m bred 2m lång...och grön färg om det hjälper nån... Jag har hittat tre varianter på skaklar och undrar nu vilka ni föredrar...självklart ska jag ha svängsel och draglinor också...Jag vet inte de "riktiga" namnen så jag ska försöka förklara...
Model 1.
"Vanliga" skaklar, som sitter som drag linor med svängsel...
Model 2.
"Fasta" skaklar, som sitter i axeln och bara är rörliga i upp och ner...
Model 3.
"Kul" skaklar som också sitter på axeln men är rörligare typ går att föra i cirklar...
Hrm...det är kanske bättre att ni bara berättar vad ni har och föredrar och varför...
Visa gärna bilder...en bild säger mer en tusen ord....
Tusen tack på förhand...
PS.Har letat trådar men tycker inte att befintliga svara fullt ut på mina frågor...Kanske jag som är dålig på att leta info *läses är LAT*...
Model 1.
"Vanliga" skaklar, som sitter som drag linor med svängsel...
Model 2.
"Fasta" skaklar, som sitter i axeln och bara är rörliga i upp och ner...
Model 3.
"Kul" skaklar som också sitter på axeln men är rörligare typ går att föra i cirklar...
Hrm...det är kanske bättre att ni bara berättar vad ni har och föredrar och varför...
Visa gärna bilder...en bild säger mer en tusen ord....
Tusen tack på förhand...
PS.Har letat trådar men tycker inte att befintliga svara fullt ut på mina frågor...Kanske jag som är dålig på att leta info *läses är LAT*...