Empress
Trådstartare
Vad jag förstod av Mats på Tidholmsvagnar när vi beställde skaklar till
vår stora maratonvagn så är 'ring'/'droppe' det som är mest populärt nu för tiden.
Alltså en sån här:
Jag kan förstår varför, då denna hänger från skakelöglan och ligger tätt intill hästen.
(Säkerhetsgrej för maratonmomentet?)
Är lite konfunderad när det gäller vår nya maratonvagn där skakelslutet (vet inte hur det benämns)
består av 2 öglor och ett slut som pekar ut ifrån hästen i en V-form.
För mig verkar inte detta klokt då det känns som att denna lösning nästan kommer ett fungera
som en infångare.
Bild som visar hur det ser ut snett framifrån:
Vagnen har körts med Frieser tidigare, det är hyfsat brett mellan skaklarna, möjligen för brett?
Det verkar inte gå att montera/vrida skakeln så spetsen pekar 'neråt' då det sitter en sprint som faller på plats när
skaklarna är korrekt monterade i skakelinfästningen.
Det verkar alltså som att de skall peka ut sådär. Eller är vi helt ute och cyklar?
Skall iväg på träning i morgon och kommer självfallet att fråga, men tänkte vara lite 'påläst' via
Bukes samlade expertis innan. :-)
Hur ser era skakel-avslut ut på era 2-axlade vagnar?
vår stora maratonvagn så är 'ring'/'droppe' det som är mest populärt nu för tiden.
Alltså en sån här:
Jag kan förstår varför, då denna hänger från skakelöglan och ligger tätt intill hästen.
(Säkerhetsgrej för maratonmomentet?)
Är lite konfunderad när det gäller vår nya maratonvagn där skakelslutet (vet inte hur det benämns)
består av 2 öglor och ett slut som pekar ut ifrån hästen i en V-form.
För mig verkar inte detta klokt då det känns som att denna lösning nästan kommer ett fungera
som en infångare.
Bild som visar hur det ser ut snett framifrån:
Vagnen har körts med Frieser tidigare, det är hyfsat brett mellan skaklarna, möjligen för brett?
Det verkar inte gå att montera/vrida skakeln så spetsen pekar 'neråt' då det sitter en sprint som faller på plats när
skaklarna är korrekt monterade i skakelinfästningen.
Det verkar alltså som att de skall peka ut sådär. Eller är vi helt ute och cyklar?
Skall iväg på träning i morgon och kommer självfallet att fråga, men tänkte vara lite 'påläst' via
Bukes samlade expertis innan. :-)
Hur ser era skakel-avslut ut på era 2-axlade vagnar?